Robert Kubica czeka na możliwość powrotu do ścigania się w Formule 1. Wygląda na to, że kierowca Williamsa prędzej czy później otrzyma możliwość zaprezentowania umiejętności w trakcie któregoś z wyścigów. Wspomniała o tym szefowa zespołu – Claire Williams w rozmowie z niemieckim Speedweek.com. – Jeśli Lance Stroll rzeczywiście odejdzie do Force India, to bardziej prawdopodobne jest to, że zastąpi go Kubica niż to, że tak się nie stanie – powiedziała.
Powrót Polaka byłby możliwy dzięki niedawnemu wsparciu finansowemu, jakiego Lawrence Stroll udzielił Force India. To właśnie on stanął na czele konsorcjum, które kupiło zespół. Szefostwo Williamsa jest przekonane, że przyszłość jego syna – Lance’a jest znana i z pewnością za jakiś czas zmieni pracodawcę.
– Lance to kierowca wyścigowy, a oni się zmieniają. Nie wiemy kiedy, ale prawdopodobnie przejdzie do Force India, skoro jego ojciec przejął zespół. Formuła 1 może być szczęśliwa, że taki człowiek jak Lawrence uratował team. Życzymy obu szczęścia, ale nic się nie stanie poza tym, że jeden kierowca zmieni miejsce, a drugi go zastąpi – zapowiedziała Williams.
Kubica spore szanse na angaż jako kierowca wyścigowy także ze względu na budżet Williamsa. O jego problemach mówi się wiele w ostatnich miesiącach. W tym roku sponsorem tytularnym zespołu przestaje być Martini, więc musiał zostać przygotowany plan na najbliższe lata.
– W obecnej sytuacji, gdzie nie mamy wielkiego zaplecza sponsorskiego, nie jest łatwo niezależnemu zespołowi, aby osiągnąć cele bez odpowiedniego opłacania kierowców. Pracujemy ciężko, aby wyjść finansowo na prostą, a wtedy będziemy mogli zatrudniać zawodników z większym doświadczeniem. To cel na rok 2019 – zapowiedziała Brytyjka.
Z pomocą Williamsowi rusza także Liberty Media – właściciel praw do Formuły 1. Jednym z planów na wielką reformę sportu jest ograniczenie budżetu drużyn. To zmusiłoby potentatów do obcięcia kosztów, a w dalszej perspektywie miałoby doprowadzić do wyrównania stawki.
– Od zawsze mówimy o tej konieczności. Wygląda na to, że niedługo dojdzie do zmian. F1 planuje pierwszą część wdrażania planu na 2020 rok, a później redukcję limitu do 2023. Topowe teamy muszą być bliżej reszty, aby sport był konkurencyjny. Nie chodzi tylko o Williamsa, ale także o ogólną przyszłość – powiedziała Williams.
Razem z limitem budżetowym najważniejsza zmiana dojdzie w silnikach. Wielka rewolucja jest szykowana na sezon 2021. Głównym celem jest otwarcie drogi do F1 nowym dostawcom.
– Chcemy, aby nowe silniki były prostsze i przede wszystkim hybrydowe. Formuła nie może być oderwana od tego, co dzieje się na świecie. Niestety, obecne regulacje nie pozwalają wejść nowym dostawcom na rynek. Łatwiejszy, hybrydowy system i mniejsze koszty ich dzierżawy bardzo pomogą niezależnym zespołom – zapewniła.
Do zakończenia sezonu pozostało siedem wyścigów. Najbliższy z nich – nocny – w niedzielę w Singapurze. W klasyfikacji generalnej kierowców prowadzi aktualny mistrz świata Lewis Hamilton (Mercedes), który ma 30 punktów przewagi nad Sebastianem Vettelem (Ferrari). Ostatnią rundę zaplanowano na 25 listopada w Abu Zabi.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.