Ponad 11 tysięcy osób z 16 województw szykuje się do udziału w niedzielnym 40. PZU Maratonie Warszawskim, a także do biegu na 5 km. Start o godz. 9:00 sprzed stadionu Polonii przy Konwiktorskiej, meta po 42 km 195 m na Wisłostradzie przy Multimedialnym Parku Fontann. Transmisja wydarzenia na SPORT.TVP.PL i w aplikacji.
Na jubileuszową imprezę organizatorzy zaprosili wszystkich dotychczasowych zwycięzców. Niektórzy z nich wyruszą na trasę. Zrezygnowano z kontraktowania zagranicznych zawodników, zwłaszcza Kenijczyków. Nie będzie także narzucających tempo pacemakerów, zwanych zającami. Takie zmiany mają sprzyjać odtworzeniu atmosfery i klimatu biegu z jego początków, kiedy nosił nazwę Maraton Pokoju.
Do startu 30 września 1979 roku spod Stadionu X-lecia (dziś PGE Narodowy) doprowadziła "wielka trójka": Józef Węgrzyn – pomysłodawca i realizator Teleexpressu oraz Panoramy, który pokonał trasę w trzy godziny i 17 minut oraz nieżyjący już Tomasz Hopfer – twórca telewizyjnej akcji "Bieg po zdrowie" i Zbigniew Zaremba – trener kadry długodystansowców. Metę na ceglanej bieżni osiągnęło wtedy 1861 osób.
Przy trasie, którą przezornie "wyrzucono" wówczas poza miasto (do Falenicy i Wałem Miedzeszyńskim z powrotem do stadionu), mieszkańcy wystawiali wiadra wody, herbatę, a nawet częstowali zawodników domowymi wypiekami czy też czekoladą, będącą wtedy rarytasem.
W niedzielę, jak zapowiadano we wcześniejszych komunikatach, będą spore utrudnienia w ruchu, bowiem trasa biegu odetnie od Centrum pół Żoliborza, część Pragi, mosty Gdański i Świętokrzyski oraz Powiśle.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1019 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.