| Piłka ręczna / Europejskie puchary
PGE VIVE Kielce i Orlen Wisła Płock wciąż nie mogą być pewne gry w Lidze Mistrzów piłkarzy ręcznych. Polskie kluby nie doszły do porozumienia z europejską federacją (EHF) i firmą Nord Stream 2. Konflikt dotyczy zakrywania przez zawodników logotypu sponsora LM, umieszczonego na koszulkach.
Przed startem rozgrywek federacja podpisała umowę z Nord Stream 2, zobowiązując tym samym wszystkie zespoły biorące udział w rozgrywkach do umieszczania znaku firmy na boisku, bandach i koszulkach. Kluby z Kielc i Płocka są sponsorowane przez konkurencyjne spółki PGE SA i PKN Orlen. Sprawa ma też charakter polityczny. Nord Stream 2 zarządza budową magistrali gazowej łączącej Rosję i Niemcy na dnie Morza Bałtyckiego. Projektowi głośno sprzeciwiają się m.in. Polska i USA, bo zagraża on bezpieczeństwu energetycznemu Europy Środkowo-Wschodniej.
Oba polskie zespoły, chcąc bronić interesów swoich sponsorów, sprzeciwiły się decyzji EHF, by logo Nord Stream 2 znalazło się na rękawkach ich strojów. Przed drugą kolejką rozgrywek strony doszły do porozumienia, ale federacja wycofała się z niego już po tygodniu. Od tego czasu w każdej kolejce nakłada na kluby kary finansowe. Pojawiła się też groźba wykluczenia ich z rozgrywek.
Sprawę miało wyjaśnić wtorkowe spotkanie prezesów VIVE i Wisły – Bertusa Servaasa i Adama Wiśniewskiego, z przedstawicielami EHF. Nie przyniosło ono jednak porozumienia. Federacja opublikowała na swojej stronie internetowej oficjalny komunikat, ale nie ma w nim żadnych informacji dotyczących rozwiązania sporu.
Treść komunikatu EHF:
"Przedstawiciele EHF Marketing GmbH, Europejskiej Federacji Piłki Ręcznej, spotkali się z PGE Vive Kielce i ich sponsorem PGE, Orlenem Wisłą Płock i ich sponsorem PKN Orlen oraz sponsorem EHF Ligi Mistrzów – Nord Stream 2, we wtorek, 16 października 2018 w Wiedniu.
Zebranie zostało zorganizowane z powodu problemów w pierwszych rundach rozgrywek, w których zarówno PGE Vive Kielce, jak i Orlen Wisła Płock nie respektowały praw reklamowych, nie umieszczając na rękawach koszulek logotypu nowego sponsora Ligi Mistrzów, Nord Stream 2.
Miało ono na celu znalezienie rozwiązania zgodnego z regulaminem rozgrywek i umowami handlowymi. Spotkanie odbyło się w dobrej atmosferze i nastąpiła szeroka wymiana informacji przez wszystkich uczestników. Szósta runda męskiej EHF Champions League zostanie rozpoczęta 3 listopada, a EHF Marketing GmbH wspólnie z EHF przeanalizuje teraz sytuację i podejmie dalsze kroki".
Następne
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.