O tym, że mundial w Rosji był specyficzny, wiadomo było już w trakcie jego trwania. O tym jak bardzo, można się przekonać z opublikowanego we wtorek przez FIFA raportu statystycznego. Dość powiedzieć, że mistrzowie świata Francuzi w większości kategorii wypadli poniżej średniej. Ba, z reguły gorzej niż Polacy.
W dużej mierze konsekwencją czasu utrzymywania się przy piłce jest oczywiście liczba podań wymienianych przez zawodników danej drużyny. Tu znów rządzą więc Hiszpanie i Niemcy, a Francja jest 16. Znów za Polską – dwunastą.
Nie ilość (czy raczej liczba), a jakość? Nie do końca. 70 proc. celności podań Francuzów to ex aequo dwunasty wynik. Tym razem lepszy od zespołu Adama Nawałki, ale tylko o jeden procent. Najlepsi są oczywiście Niemcy i Hiszpanie – jedyne dwa zespoły, które osiągnęły ponad 80.
Może więc zespół Didiera Deschampsa wymieniał mało podań, ponieważ grał bardzo wysoko? Nic z tych rzeczy. Ani nie wchodził często w "tercję" przeciwnika (średnio 56-krotnie w meczu, biało-czerwoni z 67. razami plasują się tu na piątej pozycji!!!)...
... ani w jego pole karne.
Ponieważ Francuzi rzadko wchodzili w pole karne przeciwnika, bezsensownym byłoby więc w ich przypadku częste dośrodkowywanie. Wykonywali ich średnio w każdym meczu najmniej spośród wszystkich drużyn, które wyszły z grupy.
Może więc mistrzowie świata zabiegali w Rosji rywali? Zdecydowanie nie, bo pod względem przebiegniętych kilometrów na mecz znów plasują się w samej końcówce.
Nie byli także demonami prędkości. Dystans przebiegnięty przez Trójkolorowych sprintem (powyżej 25 km/h) plasuje ich w środku stawki. Dwie pozycje za Polską, choć tu różnica jest już zdecydowanie mniejsza niż w przypadku poprzedniej pozycji, czyli przebiegniętych w sumie kilometrów.
Francuzi nie wyróżniali się nawet specjalnie pod względem zagęszczania pola gry. Ani go specjalnie nie rozciągali, ani nie zagęszczali i to, cytując klasyka, zarówno w ofensywie, jak i w defensywie. Wypadli w tym aspekcie po prostu przeciętnie.
Co więc wyróżniło Trójkolorowych? Skuteczność. W całym turnieju tylko gospodarze potrzebowali średnio mniej strzałów, by zdobyć jedną bramkę. W przypadku Francuzów do strzelenia każdego gola potrzebne było sześć uderzeń, a choćby w przypadki Niemców aż 36!
I co najważniejsze, Francja nie strzelała na wiwat. Zdobyła mistrzostwo świata, ponieważ niemal co drugie jej celne uderzenie lądowało w siatce. To chyba najlepszy dowód, że, w piłce wciąż najważniejsze nie jest samo strzelanie, tylko robienie tego z wypracowanych pozycji. Jeśli nie robi się to w nieodpowiednim momencie, to w niczym nie pomoże przewaga posiadania piłki, podań czy przebiegniętych kilometrów...
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (964 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.