| Piłka ręczna / Europejskie puchary
Europejska Federacja Piłki Ręcznej już po raz czwarty w sezonie nałożyła na PGE VIVE Kielce i Orlen Wisłę Płock karę finansową w związku z zakryciem na koszulkach w meczach Ligi Mistrzów logotypu Nord Stream 2, sponsora rozgrywek. Spór trwa w najlepsze, mimo że obie strony szukają kompromisu.
W Kielcach i Płocku zaskoczenia nie ma, bo kary dotyczą zeszłotygodniowych meczów piątej kolejki Ligi Mistrzów. VIVE podjęło wtedy Vardar Skopje (31:27), a Wisła zagrała na wyjeździe z Dinamem Bukareszt (21:24). Oba kluby wystąpiły wtedy w strojach zgodnych z pierwotną ugodą z EHF: miejsce reklamy Nord Stream zajęła fundacja PLAY International, z koszulek zniknęły też logotypy PGE SA i PKN Orlen.
Oświadczenie EHF po raz kolejny jest zdawkowe i nie ma w nim informacji o wysokości kary. O niej nie chcą też mówić w klubach. Nieoficjalnie, pierwsza grzywna kosztowała PGE i Orlen (zdecydowały się pokryć zobowiązania) po 50 tysięcy złotych. Przypuszcza się, że każda kolejna jest wyższa.
Obie strony sporu od kilku tygodni szukają rozwiązania. W miniony wtorek w siedzibie EHF doszło do spotkania: swoje racje przedstawili prezesi VIVE Bertus Servaas i Wisły Adam Wiśniewski oraz pracownicy EHF Marketing. Kompromisu jednak nie osiągnięto.
Dobre wieści dla VIVE i Wisły są takie, że kolejnej kary nie będzie – przynajmniej przez dwa tygodnie. To dlatego, że kolejne mecze Ligi Mistrzów zaplanowane są dopiero na 3-4 listopada. Być może do tego czasu konflikt znajdzie koniec...
Polityka w sporcie
Spór na podłoże polityczne. Nord Stream 2 został we wrześniu sponsorem Ligi Mistrzów. Spółka zarządza budową magistrali gazowej łączącej Rosję i Niemcy na dnie Morza Bałtyckiego. Projektowi głośno sprzeciwiają się m.in. Polska i USA, bo zagraża on bezpieczeństwu energetycznemu Europy Środkowo-Wschodniej. Dla krajowych firm, takich jak PGE SA i PKN Orlen, to też zagrożenie biznesowe.
VIVE i Wisła zdecydowały się być lojalne wobec swoich sponsorów i bronić ich interesów na arenie międzynarodowej. To dlatego sprzeciwiły się decyzji EHF o umieszczeniu na rękawkach koszulek logotypu Nord Stream 2. Kluby podkreślały też, że zgodnie z regulaminem rozgrywek, EHF miał czas by poinformować o nowym sponsorze do 15 sierpnia, a umowę podpisał dopiero we wrześniu.
Początkowo federacja przyznała rację polskim klubom i wypracowała z nimi wspomnianą wcześniej ugodę: miejsce reklamy Nord Stream zająć miała fundacja PLAY International, a z koszulek zniknąć miały też logotypy PGE SA i PKN Orlen. W tak przygotowanych strojach VIVE i Wisła wystąpiły w drugiej kolejce rozgrywek po czym... EHF wycofał się z ugody.
Od blisko miesiąca trwa nic nie wnoszące przeciąganie liny. Karty (i kary...) rozdaje jednak EHF. VIVE i Wiśle w najgorszym wypadku grozi nawet wykluczenie z europejskich rozgrywek.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.