Pomysł stworzenia "Superligi" złożonej z największych i najbogatszych klubów Europy, o którym doniósł ostatnio "Der Spiegel", kiełkował w głowach piłkarskich decydentów już od paru ładnych lat. W 2012 przekonywał o tym Clarence Seedorf. – Na pewno dojdzie do zmian – przekonywał wówczas Holender.
Seedorf był jeszcze wówczas piłkarzem Milanu, niecałe dwa lata przed zakończeniem kariery. – Słyszałem, że powstał już projekt europejskiej Superligi, "piłkarskiej NBA". Choć wybór konkretnych drużyn i rezygnacja z innych nie byłyby łatwe – powiedział w rozmowie z BBC.
– Na pewno dojdzie do ewolucji. Ja wierzę w Superligę. Chciałbym widzieć więcej jakości, a mniej spotkań oznacza jej wzrost. Ludzie nie przychodzą na stadiony co trzy dni, bo to jest niemal niewykonalne. Mecze powinny być bardziej ekskluzywne, a to uczyniłoby je bardziej wyjątkowymi – ocenił czterokrotny triumfator Ligi Mistrzów.
– Dlaczego wszyscy uwielbiają Champions League? Bo jest ekskluzywna. Wystarczy 13 spotkań w sezonie, żeby ją wygrać. Liga Mistrzów mogłaby stanowić eliminacje dla europejskiej Superligi – opisywał pomysł.
Zanim do tego dojdzie – twierdził – należy przywrócić prestiż Lidze Europejskiej. – Jej znaczenie maleje od lat. Potrzeba zmian, tak żeby Liga Europejska miał prestż Pucharu UEFA sprzed 20 lat. Może należałoby zmniejszyć liczbę drużyn w Lidze Mistrzów albo ustalić, że zwycięzca LE ma zagwarantowane miejsce w kolejnym sezonie LM – proponował. Niedługo później drugi z tych pomysłów wszedł w życie.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.