Rywalizacja dwóch największych klubów w Hiszpanii ma różne oblicza. Drużyny potykają się w El Clasico, ale swoją grę prowadzą również działacze. Jedną z nich stoczyli w 2002 roku o słynnego Brazylijczyka Ronaldo, a szczegóły w rozmowie z dziennikiem "Marca" zdradził były prezes FC Barcelona – Joan Gaspart.
Luis Nazario de Lima to jeden z kilku graczy, który błyszczał zarówno w barwach Barcelony, jak i Realu. Ale który klub był bliższy jego sercu? Zdaniem Gasparta, była to właśnie Barca, chociaż siła uczucia ostatecznie okazała się mniejsza, niż… siła pieniądza.
– Ronaldo powiedział mi, że gdybyśmy wyrównali ofertę Realu Madryt, to wybrałby Barcelonę – odniósł się Gaspart do sytuacji z 2002 roku, kiedy piłkarz przechodził z Interu Mediolan do drużyny Królewskich.
– Ale to były olbrzymie pieniądze i nie mogliśmy pozwolić sobie na taką inwestycję. Zwłaszcza w piłkarza, z którym wcześniej rozstaliśmy się w taki, a nie inny sposób – dodał.
Ronaldo w stolicy Katalonii spędził tylko rok, ale możliwie, że sezon 1996/97 był najlepszy w jego karierze. Strzelił aż 47 goli w 49 meczach, wygrał Superpuchar Hiszpanii, Puchar Króla i Puchar Zdobywców Pucharów. Zajął drugie miejsce w plebiscycie na Złotą Piłkę, przegrywając o ledwie punkt z Niemcem Matthiasem Sammerem. Nic dziwnego, że Barcelonie trudno było zatrzymać taką gwiazdę.
– Ronaldo chciał zostać w Barcelonie, był tu szczęśliwy i gotowy przedłużyć umowę. Spisaliśmy nawet nowy kontrakt w obecności piłkarza i jego dwóch agentów – wspomina Gaspart. Konkurencja jednak nie spała i była bardzo zdeterminowana.
– Była godzina 15:00 i zgodnie zdecydowaliśmy się pójść na obiad i świętować decyzję Ronaldo, a potem wrócić do biura i dokończyć formalności. Wznieśliśmy nawet za to toast – wspomina. – To był błąd, bo gdybyśmy tego nie zrobili i od razu złożyli podpisy, Ronaldo zostałby z nami – uważa były działacz Dumy Katalonii.
Wypadki potoczyły się jednak inaczej. Jeśli wierzyć relacji Gasparta, tego samego popołudnia jeden z agentów odebrał telefon z Mediolanu. Zarząd Interu okazał się dużo lepiej zorganizowany i bardziej zdeterminowany, dlatego kolejne cztery lata spędził na San Siro, z którego przeszedł do klubu z Bernabeu za 45 milionów dolarów.
Następne
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.