Po latach tkwienia w marazmie, Inter Mediolan w końcu wychodzi na prostą. Przed piłkarzami Luciano Spallettiego w piątkowy wieczór prawdziwy egzamin dojrzałości – wyjazdowy mecz z Juventusem.
Inter Mediolan w 2010 roku wygrał Ligę Mistrzów i mistrzostwo Włoch, a rok później po raz ostatni znalazł się na podium Serie A. Od tamtego czasu piłkarze z Lombardii grali co najwyżej przeciętnie i nie potrafili nawiązać do najlepszych czasów w historii klubu. Wygląda jednak na to, że Nerazzurri powoli odbudowują zakurzoną markę.
Trzecie miejsce w tabeli i trzy punkty straty do lidera. W końcu miejsce w Lidze Mistrzów i wciąż duże szanse na awans fazy pucharowej – oto bilans Interu w tym sezonie. W piątek kolejna odsłona legendarnych Derby d'Italia z Juventusem – tym razem na Allianz Stadium.
Jeśli chcieć szukać przyczyn chudych lat Interu, trzeba by się cofnąć do początku obecnej dekady. Klub z Mediolanu był w idealnym położeniu – dopiero co zwyciężył w Champions League, od lat był główną siłą w Serie A i wydawało się, że odpowiednio zarządzany może jeszcze długo utrzymywać się na topie. Jak się jednak szybko okazało – decyzje podejmowane tuż po osiągnięciu tak wielkiego sukcesu są kluczowe i kilka nietrafionych pomysłów może zrujnować nawet najporządniejszą konstrukcję.
Szybko okazało się, że piłkarze doprowadzający mediolańczyków do triumfu w LM przeżywali wówczas apogeum kariery, a każdy kolejny rok doprowadzał ich do coraz gorszej dyspozycji. Fatalnie na zespół wpłynęły też przenosiny Jose Mourinho do Realu Madryt oraz kiepski transfery. Do klubu trafił bowiem szereg przeciętnych piłkarzy, którzy dość szybko pokazali, że nie potrafią zagwarantować odpowiedniej jakości.
Wskutek wielu komplikacji Inter popadł w ruinę. Zamiast walczyć o najwyższe cele na arenie krajowej, Nerazzurri plątali się w okolicach środka tabeli. Zamiast rywalizować w Lidze Mistrzów, pozostała im co najwyżej Liga Europejska. A wybitnych piłkarzy zastąpili przeciętniacy, którzy nie potrafili zagwarantować odpowiednich wyników.
Działacze klubu nie trafiali również wybierając kolejnych trenerów. Pracy na San Siro nie sprostali bowiem kolejno Rafael Benitez, Leonardo, Gian Piero Gasperini, Claudio Ranieri, Andrea Stramaccioni, Walter Mazzarri, Roberto Mancini, Frank de Boer oraz Stefano Pioli... Sytuacja zaczęła jednak ulegać poprawie latem 2017 roku, gdy drużyną przejął Luciano Spalletti.
59-latek umiejętnie poukładał piłkarzy, przestawił ich na defensywny, ale skuteczny styl gry i tym sposobem konsekwentnie punktował. W pierwszym sezonie pracy w Mediolanie Nerazzurri zajęli czwarte miejsce w stawce i choć strata do Juventusu wyniosła aż 23 punkty, to najważniejszy dla klubu okazał się powrót do Ligi Mistrzów. Powrót gwarantujący nie tylko prestiż, ale i ogromny zastrzyk finansowy.
W tym sezonie piłkarzy z San Siro znów może nie grają przesadnie efektownie, ale są przede wszystkim skuteczni. Z zaledwie trzypunktową stratą do Napoli zajmują trzecie miejsce w Serie A i mają duże szanse na awans do fazy pucharowej. I choć przed Spallettim jeszcze dużo pracy, to kibice nie mają wątpliwości, że Inter kroczy właściwą ścieżką i w końcu jest na najlepszej drodze do odbudowy potęgi. A szansa, by to udowodnić – już w piątkowy wieczór podczas Derby d'Italia z odwiecznym rywalem, Juventusem.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (964 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.