Dwa lata musieli czekać działacze berlińskiej Herthy, by transfer Ondreja Dudy w końcu zaczął się spłacać. W tym sezonie Słowak jest jednak w fenomenalnej formie i wygląda na to, że w końcu zaaklimatyzował się w stolicy Niemiec.
Latem 2015 roku wydawało się, że dojdzie do sensacyjnego jak na polskie warunki transferu. Legia Warszawa miała już nikłe szanse na utrzymanie Dudy w zespole – zwłaszcza, że Słowaka chciał u siebie widzieć Inter Mediolan. Młody pomocnik był niezwykle zainteresowany transferem, spekulowało się nawet, że zdążył już wybrać dom w stolicy Lombardii i wkrótce zacznie się tam urządzać. Doniesienia o przeprowadzce zawodnika raz nabierały intensywności, by po chwili znów nieco przygasnąć. Ostatecznie Nerazzurri nie zakontraktowali zawodnika, który barwy zmienił dopiero rok później, wybierając Herthę.
Stara Dama renomą nawet nie może się równać z z 18-krotnym mistrzem Włoch, ale Berlin wydawał się miejscem dobrym dla Dudy. To klub ze średniej niemieckiej półki, dodatkowo od lat cierpiący na brak piłkarzy takich, jak Słowak. Kreatywnych, błyskotliwych, dobrze dryblujących, pełnych finezji. Można było wówczas zakładać, że nieco ponad 4 miliony euro wydane na pomocnika to interes z gatunku tych pozbawionych ryzyka. Suma niewielka, a potencjalne korzyści – ogromne.
Pierwsze dwa lata 24-latka na Olympiastadion śmiało można jednak uznać za kompletnie stracone. W Berlinie zameldował się kontuzjowany, a przewlekły uraz sprawił, że debiutancki sezon w Bundeslidze zakończył się katastrofalnym bilansem. Duda na boisku spędził zaledwie 67 minut, nie strzelił goli, ani nie zaliczył w tym czasie żadnej asysty. Latem był już jednak zdrowy i miał rzetelnie przygotować się do walki o miejsce w składzie.
Czas jednak płynął, a Słowak, choć mógł już normalnie funkcjonować, wciąż był z dala od regularnej gry. Szkoleniowiec Pal Dardai nie owijał w bawełnę i w mediach nie szczędził słów krytyki pod adresem młodego zawodnika. Przede wszystkim wytykał mu kiepskie przygotowanie kondycyjne, co miało być główną przyczyną tego, że Duda pełnił rolę dżokera. W swoim drugim roku w Niemczech wystąpił co prawda w 17 spotkaniach ligowych, ale łącznie uzbierał tylko 745 minut (i jednego gola, w starciu z Bayernem).
I gdy niektórzy zaczęli już powoli skreślać Słowaka, ten niespodziewanie "odpalił". Od początku tego sezonu Duda jest w fantastycznej formie i dość powiedzieć, że jako rozgrwający zdobył zaledwie bramki mniej od... Roberta Lewandowskiego (11:9 na korzyśc Polaka). 24-latek jest w kapitalnej dyspozycji strzeleckiej, ale nie tylko niezwykła skuteczność zasługuje na pochwały. Wszyscy dostrzegają bowiem również jego zaangażowanie w grę defensywną – z unikającego pojedynków fizycznych i walki zawodnika, Duda stał się zadziornym piłkarzem, który potrafi pognać kilkadziesiąt metrów za rywalem i odebrać mu piłkę.
Wartość Słowaka rośnie z miesiąca na miesiąc i wygląda na to, że Hertha w końcu będzie miała pociechę z byłego gracza Legii. Dwa gole strzelone w niedzielnym starciu z FC Nuernberg pozwolą mu również wygrać zakład z kolegą klubowym, Salomonem Kalou. Iworyjczyk założył się z Dudą w sierpniu o to, czy ten zdoła zdobyć w tym sezonie co najmniej osiem bramek. Stawką, jak poinformowało SkySports, jest ekskluzywny zegarek marki Rolex. O wygranej 24-latka przypomniał nawet po golu oficjalny Twitter berlińczyków.
Hey @salomonkalou, mit seinem 8. Saisontor in der @Bundesliga_DE hat unsere Nummer 10 die Wette gewonnen. Eine Uhr für Ondrej #Duda - auf deine Kosten!
— Hertha BSC (@HerthaBSC) 20 stycznia 2019
-----#FCNBSC 1:2 #hahohe
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.