Nie tylko Conor McGregor i Chabib Nurmagomiedow, ale i fani sportów walki czekali na tę decyzję. Komisja sportowa stanu Nevada (NSAC) zdecydowała o wysokości kar, jakie nałoży na obu zawodników za awanturę, do której doszło po ich walce podczas gali UFC 229 w listopadzie 2018 roku. Wygląda na to, że niezadowolony z niej Rosjanin postanowił zrobić na złość szefom UFC...
Chabib Nurmagomiedow został zawieszony na dziewięć miesięcy, jednak może ono zostać skrócone do sześciu, jeśli Rosjanin weźmie udział w kampanii przeciwko znęcaniu się. Nałożono też na niego karę finansową w wysokości 500 tysięcy dolarów. Zawieszenie Conora McGregora potrwa pół roku. "The Notorious" będzie również musiał zapłacić 50 tysięcy dolarów kary. Wszystkie zawieszenia działają wstecz i nie liczą się od momentu ogłoszenia decyzji przez komisję, lecz od listopada minionego roku. Oznacza to, że McGregor będzie mógł walczyć już w kwietniu.
Kara nie ominęła również dwóch sparingpartnerów z obozu Rosjanina, którzy zaatakowali w oktagonie McGregora. Brat Chabiba, Aboubakar oraz Zubaira Tuchunow zostali ukarani rocznym zawieszeniem i będą musieli zapłacić po 25 tysięcy dolarów.
I właśnie te ostatnie sankcje zdają się być ważniejsze od długości zawieszenia Chabiba. Mistrz UFC najwidoczniej chce iść na wojnę z federacją i zapowiedział, że w ramach oznaki solidarności ze swoimi kolegami również ma zamiar czekać z powrotem do oktagonu aż do momentu, gdy i ich zawieszenie dobiegnie końca. Oznacza to utrzymanie statusu quo na szczycie wagi lekkiej listopada. Z pewnością nie jest to na rękę szefom UFC, którzy będą usiłowali namówić go do wzięcia udziału we wspomnianej kampanii i powrotu już wiosną. Nurmagomiedow skomentował decyzję na Twitterze, nazywając ją "polityczną".
Bardziej zadowolony z takiego obrotu spraw był McGregor, który podziękował za uczciwe rozstrzygnięcie sytuacji. Irlandczyk zapowiedział też chęć szybkiego powrotu do oktagonu.
Przypomnijmy, że w oktagonie Rosjanin zmusił Conora do poddania w czwartej rundzie, po raz kolejny broniąc mistrzowskiego pasa. Do uspokojenia sytuacji potrzebna była policja, a prezydent federacji, Dana White, nie zgodził się na założenie w oktagonie mistrzowskiego pasa Chabibowi z obawy przed zamieszkami, jakie mogłoby to wywołać na zdominowanych przez irlandzkich fanów trybunach T-Mobile Areny.
Here's the best view of the Khabib-McGregor aftermath from a fan#UFC229
— SB Nation (@SBNation) 7 października 2018
�� yeroview | Instagram pic.twitter.com/0a8FLfTj3o
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.