Krzysztof Piątek w meczu z Udinese Calcio zdobył swoją 20. bramkę w trwającym sezonie Serie A. Jest pierwszym piłkarzem AC Milan od czasów Zlatana Ibrahimovicia, któremu się to udało. W przeszłości również nie było zbyt wielu tak bramkostrzelnych Rossonerich. Takie liczby "wykręcali" tylko najlepsi.
Ostatnim piłkarzem AC Milan, któremu udało się przekroczyć granicę 20 bramek w lidze był Ibrahimović. Szwed w sezonie 2011/12 aż 28-krotnie trafiał do bramki rywali. Wówczas został królem strzelców, a jego zespół wywalczył wicemistrzostwo.
Wcześniej takie wyniki strzeleckie osiągał Andrij Szewczenko. Reprezentant Ukrainy trzykrotnie kończył sezon z dorobkiem 24 bramek. Raz, w sezonie 2003/04, mógł także świętować mistrzostwo Włoch – przedostatnie w dorobku Rossonerich.
Przed tą dwójką przeszło 20 bramek w jednym sezonie Serie A zdobyć potrafił Marco van Basten. Holender dokonał tego w sezonie 1991/92. Przed nim ostatnim Rossonerim, który przekroczył 20 bramek w lidze, był… Angelo Sormani w połowie lat 60.
Biorąc pod uwagę ostatnie 50 lat, Piątek jest zatem czwartym piłkarzem AC Milan, który potrafił strzelić tyle goli w lidze. W jego przypadku trzeba jednak pamiętać, że aż 13 goli strzelił jeszcze przed przeprowadzką do Mediolanu, w barwach Genoa CFC.
Nawet biorąc pod uwagę jedynie bramki dla Milanu, jego skuteczność robi wrażenie. Trafienie przeciwko Udinese sprawiło, że Polak stał się najskuteczniejszym strzelcem drużyny w sezonie 2018/19. Z siedmioma bramkami na koncie wyprzedził Gonzalo Higuaina (6), który zimą został piłkarzem Chelsea.
Piłkarze AC Milan, którzy strzelili w Serie A więcej, niż 20 bramek w jednym sezonie (przez ostatnie 50 lat):
2011/12 – Zlatan Ibrahimović (28)
2003/04 – Andrij Szewczenko (24)
2000/01 – Andrij Szewczenko (24)
1999/00 – Andrij Szewczenko (24)
1991/92 – Marco van Basten (25)
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.