Arkadiusz Michalski uzyskał w dwuboju 400 kg i zajął w Batumi szóste miejsce w mistrzostwach Europy w podnoszeniu ciężarów w kategorii 109 kg. Zwyciężył z dużą przewagą reprezentant Armenii Simon Martirosjan – 427 kg.
Ormianin, ubiegłoroczny mistrz świata, triumfował zarówno w rwaniu, gdzie zaliczył 192 kg, jak i w podrzucie – 235 kg. W rwaniu w trzecim podejściu zaatakował rekord świata, ale sztanga ważąca 197 kg okazała się zbyt ciężka.
Michalski, który listopadzie w MŚ w Aszchabadzie uplasował się na trzeciej pozycji z rezultatem 403 kg (175+228), był w Batumi zaliczany do grona faworytów. Polak zaczął nieźle – w rwaniu miał trzy udane podejścia, kolejno do 173, 176 i 179 kg i po tym boju plasował się na dziewiątej pozycji, ze stratą 13 kg do prowadzącego Ormianina.
W podrzucie, który jest jego silniejszą stroną, miał zdecydowanie poprawić pozycję. W pierwszej próbie, gdy większość startujących już zakończyła rywalizację, zawodnik Budowlanych Opole zaliczył bez większych problemów 221 kg, co stwarzało realną szansę walki o podium.
Do zajmującego drugie miejsce Białorusina Andrieja Aramnaua tracił jednak 11 kg i by go pokonać na sztandze musiało się znaleźć minimum 233 kg. W pierwszym podejściu do tego ciężaru Michalski był bliższy powodzenia, a drugim – zaledwie dwie minuty później – nie zdołał nawet unieść sztangi.
W tej sytuacji z dorobkiem 400 kg Polak zajął w dwuboju szóste miejsce, a na otarcie łez pozostał mu "mały" medal brązowy w podrzucie.
Do tej pory biało-czerwoni wywalczyli w Batumi jeden medal – mistrzynią Europy w kat. 55 kg została Joanna Łochowska.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1024 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.