Ajax Amsterdam poległ w dwumeczu z Tottenhamem, choć był o kilkanaście sekund od awansu do finału Ligi Mistrzów. Szalony zespół Erika ten Haga nie wystąpi zatem na Wanda Metropolitano, ale ta edycja rozgrywek i tak będzie dla klubu niezwykle owocna – młodzi, nieznani dotąd szerzej piłkarze, warci są teraz krocie.
Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong, David Neres czy Andre Onana... Jeszcze do niedawna te nazwiska mówiły niewiele przeciętnemu kibicowi. Dziś ci piłkarze otwierają listy życzeń największych klubów europejskich, a w rywalizacji o ich podpisy na kontrakcie istotnym elementem będą sumy sięgające kilkudziesięciu milionów euro. Jak na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy zmieniały się wartości największych gwiazd Joden?
Onana, który trafił do Eredivisie za raptem 150 tysięcy euro, jeszcze w czerwcu ubiegłego roku wyceniany był przez portal Transfermarkt.de na 15 milionów euro. Wychowanek Barcelony świetnie radził sobie jednak z napastnikami Bayernu Monachium, Realu Madryt i Juventusu i teraz wart jest aż 35 milionów. Biorąc pod uwagę, że umowa z klubem obowiązuje go do końca czerwca 2022 roku – potencjalny nabywca będzie się musiał liczyć z potężnym wydatkiem.
Ewenementem w skali światowej jest de Ligt, który, choć ma dopiero 19 lat, już jest kapitanem drużyny, którą o mały włos, a wprowadziłby do finału Champions League. Walka o generała amsterdamskiej defensywy trwa już od kilku dobrych tygodni, a media co rusz przerzucają się spekulacjami – a to łącząc się go z Juventusem, a to z Manchesterem, a to z Barceloną. Gdziekolwiek jednak nie trafi, będzie kosztował piekielnie dużo. Jeszcze przed niespełna rokiem wyceniany na 40 milionów euro, dziś wart jest co najmniej dwa razy tyle.
Największy progres zanotował chyba jednak na tym polu de Jong – jedyny zawodnik ten Haga, który wie już w stu procentach, że w lipcu zmieni miejsce zamieszkania. 21-letni pomocnik w czerwcu nie był jeszcze znany szerszej publiczności, a Transfermarkt wyceniał go na 7 milionów euro. Dość powiedzieć, że Barcelona, która zakontraktowała go kilka tygodni temu, musi przelać na konto Ajaksu... ponad 10 razy tyle.
Głęboko sięgnąć do kieszeni będą musieli również potencjalni nabywcy karty zawodniczej Hakima Ziyecha. Świetnie operujący lewą nogą skrzydłowy w niespełna rok zdrożał o 20 milionów i dziś szacuje się, że kwotą wyjściową w negocjacjach transferowych z udziałem Marokańczyka jest suma dwukrotnie wyższa.
Jacy piłkarze znacznie zdrożeli jeszcze na przestrzeni tej edycji LM? Z 20 do 32 milionów wzrosła cena za Neresa, z 14 do 25 za Donny'ego van de Beeka, a z 12 do 20 – za Nicolasa Tagliafico.
Progres tych piłkarzy jeszcze skuteczniej uzmysławia grafika pokazują, jak wzrosła ich wartość od momentu debiutu w Ajaksie do teraz. W kolejnych rubrykach: data debiutu, ówczesna wartość, aktualna wartość, różnica.
Następne
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.