Biografia byłego kapitana piłkarskiej reprezentacji Szwecji i obecnie napastnika Los Angeles Galaxy Zlatana Ibrahimovicia wydana w 2011 roku stała się takim hitem wydawniczym, że na jej podstawie nakręcony zostanie film fabularny. Premiera przewidziana jest za dwa lata.
Dla wydawnictwa Albert Bonnier AB popularność książki "Ja Zlatan Ibrahimović", (w Polsce "Ja Ibra") była nieoczekiwana i tylko w pierwszym miesiącu sprzedano aż 415 tysięcy egzemplarzy w zaledwie 10-milionowej Szwecji. Pozycja z marszu pobiła rekord najszybciej sprzedającej się w tym kraju książki. Po przetłumaczeniu na kilkanaście języków i wydaniu w ponad 20 krajach ilość sprzedanych egzemplarzy liczy się już w milionach.
Autorem jest dziennikarz i pisarz David Lagercrantz. To on pisze teraz scenariusz do filmu, który wyreżyseruje Jens Sjoegren. Producentem jest szwedzka firma B-Reel Film posiadająca biura w Sztokholmie i Los Angeles.
Jej założyciele, renomowany duet producencki Mattias Nohrborg i Fredrik Heinig poinformowali w czwartek, że projekt przygotowany jest w detalach zarówno artystycznie jak i finansowo. – Jesteśmy bardzo dumni z tej produkcji. Scenariusz będzie gotowy już w tym roku, zdjęcia w następnych, a za niecałe dwa lata premiera – przekazali.
Lagercrantz po sukcesie z biografią Ibrahimovicia otrzymał zlecenie od wydawnictwa Nordstedt na napisanie czwartej części trylogii "Millenium" zmarłego autora Stiega Larssona. Książka "Co nas nie zabije" została wydana w 2015 roku jednocześnie w 27 krajach i okazała się ponownym sukcesem wydawniczym na całym świecie, osiągając 2,5 miliona egzemplarzy nakładu.
"Mając taki temat, takie nazwisko scenarzysty i renomowanych producentów, już dziś można powiedzieć, że film będzie sukcesem" – komentuje dziennik "Expressen".
Według informacji mediów premiera ma się odbyć na początku 2021 roku, równocześnie w Sztokholmie i Los Angeles.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.