| Piłka ręczna / ORLEN Superliga
Po zakończonych rozgrywkach ligowych piłkarzy ręcznych mistrzowie krajów automatycznie awansowali do Ligi Mistrzów. Wicemistrzowie muszą aplikować, by otrzymać od EHF "dziką kartę". Jedną z takich drużyn jest Orlen Wisła Płock.
– Występujemy w Lidze Mistrzów od sześciu sezonów, nie wyobrażam sobie, żebyśmy mogli zrezygnować z tego przywileju. Trzykrotnie awansowaliśmy do TOP 16, marzy nam się więcej. Najpierw jednak powalczymy o wejście do elity – powiedział dyrektor sportowy Orlen Wisły Adam Wiśniewski.
Po raz pierwszy do nowej formuły Ligi Mistrzów Orlen Wisła awansowała w 2013 roku. Do grona najlepszych zespołów Europy dostała się po wygraniu dwumeczu z Montpellier Agglomeration HB. Zespół prowadził wówczas hiszpański trener Manolo Cadenas. Trzy razy z rzędu pod jego kierunkiem drużyna awansowała do Top 16.
W sezonach 2016/17 i 2017/18 kończyła rozgrywki na fazie grupowej, dlatego przed rokiem otrzymała "dziką kartę", ale na grę w grupie C/D. Ostatecznie zajęła w grupie D drugie miejsce, a po niesamowitym boju w barażach z Bjerringbro Silkeborg po dwóch latach przerwy weszła do Top 16.
Zdaniem dyrektora Wiśniewskiego na decyzję EHF trzeba będzie poczekać do 20 czerwca. Prawdopodobnie wtedy ogłoszony zostanie skład Ligi Mistrzów na następny sezon.
– Kilka dni później poznamy podział na drużyny w grupach A/B i C/D, a pod koniec czerwca odbędzie się losowanie zespołów do konkretnych grup. Przynajmniej tak było przed rokiem, a to ma być ostatni sezon, gdy Liga Mistrzów rozgrywana jest na tych samych zasadach. W kolejnym sezonie rozgrywki czeka spora rewolucja – wyjaśnił.
Prezes SPR Wisła Płock Robert Czwartek uważa, że Orlen Wisła ma szanse na grę w Lidze Mistrzów.
– Z automatu jako wicemistrz Polski uzyskaliśmy prawo do gry w EHF Cup, ale nas oczywiście najbardziej interesują występy w Lidze Mistrzów. Złożyliśmy już wszystkie niezbędne dokumenty do Związku Piłki Ręcznej w Polsce, skąd nasza aplikacja trafiła do Komitetu Wykonawczego EHF, który oceni zarejestrowane wnioski pod kątem kilku kryteriów – zaznaczył.
Kryteria dotyczą m.in. miejsca rozgrywania meczów, praw telewizyjnych, miejsce w lidze krajowej, także wyników osiąganych w poprzednich rozgrywkach klubowych EHF.
Na dziś nie wiadomo, ile zespołów aplikowało o „dziką kartę”.
– Spodziewamy się, że w najbliższych dniach EHF opublikuje komunikat w tej sprawie, w którym poda liczbę zarejestrowanych wniosków oraz dokładne daty decyzji i losowania grup VELUX EHF Ligi Mistrzów 2019/20 – dodał prezes Czwartek.
Następne
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.