Anthony Joshua po raz drugi skrzyżuje rękawice z Andym Ruizem Juniorem 7 grudnia w Arabii Saudyjskiej. Miejscem zmagań ma być tor na przedmieściach Rijadu, na którym rywalizują kierowcy Formuły E. To nie pierwsza oryginalna arena, na której przyjdzie mierzyć się najlepszym pięściarzom świata.
Początkowo informowano, że arena rewanżu Joshuy z Ruizem powstanie od zera. Teraz amerykańskie media zdradzają, że ring zostanie zbudowany na wspomnianym torze, a przebudowane zostaną tylko trybuny. W sumie drugie starcie Amerykanina z Meksykaninem na żywo śledzić ma 16 tysięcy kibiców.
Dziennikarze ESPN przypominają, że w przeszłości pięściarze rywalizowali w wielu ciekawych miejscach. David Haye, były mistrz świata wagi ciężkiej, piątą zawodową walkę stoczył w... ogrodzie rezydencji "Playboya". Wygrał błyskawicznie przez nokaut w 1. rundzie, a po wszystkim pozował u boku Hugh Hefnera i modelek.
– Walczyłem w największych halach świata, ale pojedynku w ogrodzie nigdy nie zapomnę. Trudno było się skupić, bo wszędzie wiele pięknych kobiet, jednak na szczęście mój rywal do najlepszych nie należał – wspomniał Haye w jednym z wywiadów.
W Polsce równie oryginalnych aren także nie brakuje. 31 sierpnia w Kałuszynie zorganizowana zostanie gala w profesjonalnym namiocie cyrkowym, sporty walki regularnie odwiedzają również kopalnie – soli w Wieliczce oraz zabytkową węgla kamiennego Guido w Zabrze, gdzie rywalizowano 320 metrów pod powierzchnią ziemi.
Wspomniane wydarzenia miały miejsce, bądź nadal się odbywają cyklicznie, ale wielu znakomitych pomysłów z różnych względów nie udało się zrealizować. Na łamach ESPN czytamy, że Muhammad Ali i Joe Frazier mieli walczyć w telewizyjnym studio w Miami, a ceny biletów miały się zaczynać od dwóch tysięcy dolarów.
Zresztą Ali był bohaterem jeszcze dwóch innych projektów – najlepszy pięściarz wszech czasów miał walczyć m.in. w Tijuanie, a miejscem wydarzeń miała być arena do walki byków, planowano także pojedynek Alego w... samolocie na wysokości blisko 11 kilometrów. Meksykanie nie byli jednak w stanie dopiąć kwestii finansowych, a pomysł z samolotem "nie przeszedł" testów bezpieczeństwa.
Ali na arenie do walki byków nie rywalizował, ale na legendarnej Plaza de Toros w Meksyku (stolica Meksyku) odbyło się kilka pojedynków. W 2004 roku doszło tam m.in. do trzeciego starcia Julio Cesar Chaveza z Frankie Randallem, a w 2011 Canelo Alvarez pokonał Kermita Cintrona.
Ciekawą propozycję swego czasu dostał także Władimir Kliczko, który jedną z obron mistrzowskiego tytułu miał stoczyć na luksusowym jachcie u wybrzeży Ibizy, Marbelli lub Cannes. "Trybuny" miały pomieścić tylko 200 osób, a dochód z biletów miał wynieść milion dolarów. Ukrainiec ostateczni się nie skusił.
Eddie Hearn, współorganizator rewanżu Joshua – Ruiz zapewnia, że ceny biletów w przypadku tego starcia nie odstraszą kibiców. Brytyjczyk dodaje również, że tor na którym odbędzie się walka, może być początkiem regularnego rozgrywania bokserskich batalii na nietypowych arenach. Czekamy na kolejne pomysły...
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.