03 paź 2019 / Skoki
Po zwycięstwie w Hinzenbach Dawid Kubacki wyrósł na faworyta numer jeden do triumfu w klasyfikacji generalnej Letniego Grand Prix 2019. Inna sprawa, że przed ostatnim konkursem cyklu aż siedmiu zawodników zachowuje szanse na końcowy sukces. Sobotnie zawody w Klingenthal w TVP Sport, TVSPORT.PL i naszej aplikacji. Konkurs z powodu warunków atmosferycznych jest opóźniony.
Dla Polaków tegoroczne Grand Prix było jedynie sporadycznym przerywnikiem w przygotowaniach. Najlepsi zawodnicy Michala Doleżala wystartowali jedynie w trzech z dotychczasowych siedmiu konkursów. Znając plany reprezentacji trudno było przypuszczać, że któryś z biało-czerwonych może liczyć się w klasyfikacji generalnej. A jednak – Kubacki wywalczył 260 na 300 możliwych punktów i w Austrii awansował na pozycję wicelidera.
Skoczek z Szaflar był drugi w Wiśle i w Zakopanem, a w Hinzenbach nie miał już sobie równych. Triumf w "generalce" jest w jego przypadku możliwy (a nawet prawdopodobny), mimo opuszczenia połowy konkursów (w Klingenthal zaliczy czwarty występ w ósmych indywidualnych zawodach). W przeszłości jeszcze większej sztuki dokonał Andreas Wellinger. W 2013 roku skakał w pięciu z jedenastu konkursów, a jednak został najlepszym zawodnikiem lata..
Kto będzie głównym rywalem Kubackiego w walce o drugie w karierze zwycięstwo w Grand Prix? Przedstawiamy listę skoczków z teoretycznymi szansami na triumf.
Jewgienij Klimow (-75 pkt. straty do lidera)
Najlepszy skoczek lata 2018. Jego strata jest jednak zbyt duża, a szanse wyłącznie teoretyczne.
Karl Geiger (-64 pkt. straty do lidera)
Zwycięzca z Hinterzarten w kolejnych konkursach nie prezentował już niczego specjalnego. Latem zawodnicy Stefana Horngachera skaczą kiepsko, choć oczywiście na doskonale znanej im Vogtland Arenie powinno być lepiej. Do triumfu Geigera potrzeba by jednak zbyt wielu sprzyjających okoliczności... Strata jest za duża.
Ryoyu Kobayashi (-59 pkt. straty do lidera)
Do cyklu dołączył dopiero w Hakubie. Wywalczone tam 200 punktów sprawiło, że wkroczył do walki o końcowy triumf. W Hinzenbach skakał jednak na poziomie trzeciej dziesiątki. Jeśli w Klingenthal nie dozna olśnienia, nie ma szans namieszać w "generalce". To jednak król poprzedniej zimy i nie wypada go skreślać.
Keiichi Sato (- 57 pkt. straty do lidera)
Odkrycie lata. Ze skoczka niemal anonimowego stał się zawodnikiem, któremu warto się przyglądać. Wątpliwe jednak, aby w Klingenthal znacznie przesunął się w górę klasyfikacji.
Naoki Nakamura (- 45 pkt. straty do lidera)
Kolejny z młodych i zdolnych Japończyków. Brak awansu do drugiej serii w Hinzenbach wskazuje jednak, że obecnie nie jest w wysokiej formie.
Timi Zajc (-34 pkt. straty do lidera)
Może zostać pierwszy zwycięzcą Grand Prix w... niebieskich włosach. Na taką fryzurę zdecydował się niedawno. Nie skakał w Hinzenbach, a więc jego forma to niewiadoma. Tego lata prezentował się jednak bardzo dobrze. Będzie groźny.
Dawid Kubacki (-10 pkt. straty do lidera)
W Hinzenbach poza zasięgiem rywali. Trudno, aby forma uciekła w ciągu tygodnia, choć warto zauważyć, że Kubacki na normalnych skoczniach zwykle skacze lepiej niż na dużych. 10 punktów do Sato powinno zostać odrobione.
Yukiya Sato (lider)
W Klingenthal założy żółtą koszulkę lidera, choć tego lata nie wygrał żadnych zawodów (pobił jednak choćby rekord Wielkiej Krokwi). Hinzenbach skakał na przyzwoitym poziomie. Jeśli jednak Kubacki pokaże skoki na podobnych do tych z Austrii, Japończyk może być bezradny.
Jest jeszcze jedno. W weekend na Vogtland Arenie mają panować nie najlepsze warunki pogodowe. Deszcz i wiatr mogą spowodować loteryjność zawodów, a ta może wyeliminować któregoś z faworytów. Co wydarzy się w Klingenthal? Odpowiedź w sobotę w TVP Sport i TVSPORT.PL.
Letnie GP w Klingenthal
Szczegóły transmisji:
Gdzie?: 15:50 w TVP Sport, TVPSPORT.PL
Komentarz: Sebastian Szczęsny, Stanisław Snopek
Reporterzy: Filip Czyszanowski, Mateusz Leleń
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.