W poniedziałek, dokładnie o 20:24, w Paryżu zaprezentowano oficjalne logo Igrzysk XXXIII Olimpiady, które w 2024 roku odbędą się w stolicy Francji. Po raz pierwszy w historii logo jest wspólne dla igrzysk olimpijskich i paraolimpijskich.
W poniedziałkowy wieczór 700 biegaczy ruszyło ulicami Paryża, by za pomocą nadajników GPS utworzyć na jego mapie kształt loga. Efekt na poniższym nagraniu:
The official emblem for @Paris2024 has been unveiled!
— Olympic Channel (@olympicchannel) October 21, 2019
Do you like it? #Paris2024 pic.twitter.com/kErytCzBlf
Logo zastępuje dotychczasową identyfikację kandydatury Paryża, na której widniała wieża Eiffla stylizowana na cyfry 24. Nowe logo łączy w sobie trzy motywy – złoty medal, płomień olimpijski oraz twarz Marianne – nieoficjalnego symbolu narodowego Republiki Francuskiej.
– Połączenie złotego medalu, płomienia olimpijskiego i Marianne łączy wartości i historię oraz nadaje igrzyskom francuski akcent, który sprawi, że będą one naprawdę wyjątkowe. Wierzę, że ten innowacyjny projekt szybko zyska popularność na całym świecie i będzie wspaniałą wizytówką igrzysk – powiedział Pierre-Olivier Beckers-Vieujant, przewodniczący komisji koordynacyjnej MKOl. ds. igrzysk w Paryżu.
"Złoty medal, powstały z najcenniejszego kruszcu, symbolizuje dążenie do doskonałości. Jest wieczny jak zwycięstwo olimpijskie. Płomień łączy i angażuje ludzi, przywołuje wspomnienia. Marianne – symbol Francji znany na całym świecie – zachęca nas do równości, hojności i odwagi. Jest również hołdem dla kobiet uprawiających sport, które właśnie w Paryżu, w 1900 roku mogły pierwszy raz stanąć do rywalizacji olimpijskiej" – opisuje symbol MKOl.
Projekt inspirowany jest ruchem Art Deco, który osiągnął swój szczyt w 1924 roku. Właśnie wtedy miały miejsce ostatnie igrzyska organizowane w stolicy Francji.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.