Szwedzka biegaczka narciarska Charlotte Kalla znalazła się na pierwszym miejscu listy najpopularniejszych sportowców w Szwecji. W okresie ostatnich 12 miesięcy opublikowano o niej 15 904 artykułów.
Dane zbierane są w okresie 1 października do 30 września przez firmę Retriever Sverige AB monitorującą szwedzkie media na zlecenie narodowej agencji prasowej TT.
Ranking prowadzony jest od 2010 roku i do 2017 roku zdecydowanie wygrywał w nim napastnik Los Angeles Galaxy Zlatan Ibrahimovic, w sumie aż osiem razy. Teraz z liczbą publikacji wynoszącą "tylko" 13 670 spadł na trzecie miejsce, wyprzedzony jeszcze przez selekcjonera męskiej piłkarskiej reprezentacji Janne Anderssona, o którym napisano 15 062 razy.
Dziennik "Aftonbladet" zwracając uwagę na "dramatyczny spadek popularności" Ibrahimovica przypomniał dla porównania, że w badaniach za okres październik 2014 – wrzesień 2015 odnotowano aż 54 256 artykułów o nim, podczas gdy o bardzo popularnej szwedzkiej rodzinie królewskiej "zaledwie" 34 432.
"Widać że gwiazda Zlatan gaśnie. Już przed rokiem znalazł się na drugim miejscu za Anderssonem, a teraz przegrał sromotnie z Kallą i w ten sposób futbol z nartami" – skomentowała gazeta.
W tym roku, jak zwróciła uwagę TT, nie tylko po raz pierwszy na pierwszym miejscu znalazła się kobieta, lecz przełamana została męska dominacja rankingu i w grupie czołowych 20 nazwisk znalazło się 12 kobiet, w tym aż sześć piłkarek nożnych.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.