Polski Cukier Toruń jest najlepiej punktującą drużyną Ligi Mistrzów FIBA, ale żeby nie było tak kolorowo – wicemistrzowie Polski tracą też zdecydowanie najwięcej punktów w rozgrywkach. Szalona ofensywa nie przekłada się na wyniki – bilans zespołu Sebastiana Machowskiego to zwycięstwo i siedem porażek.
Dla Twardych Pierników to pierwszy w historii sezon w europejskich pucharach. Od początku władze klubu podkreślały, że dla nich to poligon doświadczalny – ważniejsze od wyników będzie przetarcie się z europejskimi ekipami.
Trener Machowski i jego zawodnicy mocno wzięli sobie te słowa do serca, bo zespół nie kalkuluje – prezentuje szalony styl, ich mecze ogląda się fajnie, ale fani taktycznych zawiłości mogą jedynie zgrzytać zębami, bowiem defensywa – delikatnie rzecz ujmując – nie jest najmocniejszą stroną srebrnych medalistów mistrzostw Polski.
Po ośmiu kolejkach Polski Cukier zdobywa średnio 92,4 punktu w meczu, ale traci aż 102,5. Najmniej zdobyli z Turk Telekom (73), a najwięcej z UNET Holon (105). Trzykrotnie przekroczyli sto punktów i każde z tych spotkań przegrali! To pokazuje jakie są luki w defensywie.
Ciekawostka przyrodnicza
Aż w połowie z dotychczasowych spotkań torunianie tracili ponad sto punktów i każdy z tych meczów przegrali. W jedynym wygranym starciu ze Strasbourgiem i tak dali sobie rzucić 81 punktów.
W Energa Basket Lidze ofensywna gra przynosi efekty – zespół ma bilans 10-1 i po 11. kolejkach był liderem. Jednak w jedynym przegranym spotkaniu – z Kingiem Szczecin – grzechy z Ligi Mistrzów dały o sobie znać – stracili 104 punkty.
Okno wystawowePolskiego Cukru nie można w Europie traktować jako drużynę poważna. Ciekawostka przyrodnicza, która nie broni. #plkpl
— Hubert Błaszczyk (@hubertblaszczyk) December 11, 2019
Wąska rotacja
Można zaryzykować tezę, że bilans Twardych Pierników byłby lepszy, gdyby nie kontuzje. Urazy wykluczyły Karola Gruszeckiego (od początku sezonu) i Damiana Kuliga (nie grał przez półtora miesiąca, wrócił w ostatnim spotkaniu z Baxi Manresa). Szkoda urazu reprezentacyjnego środkowego, bo miał znakomity początek sezonu.
Klub nie zdecydował się na zatrudnienie dodatkowych graczy (długo wolny na rynku był Michał Michalak, a torunianie prowadzili z nim rozmowy) i został z wąskim składem, grając na dwa fronty.
Do tego trener Machowski rzadko korzysta z Jakub Schenka (średnio 12 minut w meczu) i Bartosza Diduszki (śr. 14 min), którzy wydawało się, że będą ważnymi postaciami drużyny. Tylko pięciu zawodników ma średnią powyżej 20 minut w LM.
Nauka ma zaprocentować
Trudno powiedzieć, że ten sezon w Europie jest dla Polskiego Cukru stracony, skoro od początku mówiono, że w Toruniu nie nastawiają się na wynik w Lidze Mistrzów. Poza tym zespół prezentuje się dobrze w rodzimych rozgrywkach i ma dużą szansę na występ w europejskich pucharach w przyszłym sezonie. Wtedy cele będą na pewno inne.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.