Późny termin finałów piłkarskich mistrzostw świata w 2022 roku po raz kolejny wywołuje ogromne kontrowersje. Nie podoba się on m.in. przedstawicielom Bundesligi, którzy rozważają bojkot mundialu.
Finały kolejnych mistrzostw świata odbędą się na przełomie listopada i grudnia. Nietypowa data stanowi ogromny problem dla czołowych europejskich lig, które będą musiały zmienić kalendarze rozgrywek. Jak wyliczył portal sport.de, gracze Bundesligi będą mieli aż dziesięć wolnych tygodni. Mundial w Katarze rozegrany zostanie bowiem między 21 listopada i 18 grudnia. Zgodnie z wstępnymi założeniami rozgrywki ligi niemieckiej są natomiast wstrzymane do 27 stycznia.
– Na pewno nie wyślemy naszych piłkarzy na tak długie wakacje, chyba, że będą w tym czasie grać w MŚ. Mogę sobie wyobrazić, że mają tydzień lub dwa na regenerację – stwierdził dyrektor sportowy Werderu Brema, Frank Baumann. Aby uniknąć sytuacji, w której kluby będą płacić zawodnikom za dziesięciotygodniową przerwę, Bundesliga planuje zbojkotować mundial.
– Niewykluczone, że będziemy kontynuować rozgrywki równolegle z mistrzostwami. W ciągu kilku najbliższych tygodni postaramy się wypracować ostateczne rozwiązanie – dodał Baumann. Zgodnie z informacjami dziennika "Sport Bild" rozgrywki mogą wrócić po zakończeniu pierwszej rundy pucharowej mundialu. Może to jednak stanowić problem dla klubów, których zawodnicy są podstawowymi graczami reprezentacji. Spotkania z udziałem m.in. Bayernu Monachium mają tym samym zostać przeniesione na inne terminy.
Ostatni dzień zmagań w Bundeslidze przed startem MŚ zaplanowano na 13 listopada, co oznacza, że zawodnicy na odpoczynek i przygotowania będą mieli zaledwie tydzień. – To zdecydowanie nie jest wystarczający czas. Musimy być kreatywni i zająć się wieloma sprawami z wyprzedzeniem. Okres przygotowań do takiego turnieju jest niezwykle ważny, bo na miejscu nie ma już czasu na naukę. Wszyscy będą jednak w takiej samej sytuacji – dodał trener reprezentacji Niemiec, Oliver Bierhoff.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (964 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.