Formuła 1 cierpi przez koronawirusa jak każdy inny sport. Wyścigi się jednak odbywają... w wirtualnej rzeczywistości. Bierze w nich udział nie tylko jeden z kierowców F1, ale też bramkarz Realu Madryt, który zamierza nakłonić do jazdy kolegów z drużyny.
Kierowcy F1 szybko nie wrócą do akcji. Możliwe, że sezon rozpocznie się dopiero w czerwcu w Kanadzie. Zawsze można się jednak ścigać... wirtualnie. Lando Norris reprezentujący McLarena to jedna z gwiazd, które wzięły udział w komputerowym Grand Prix Australii organizowanym przez Veloce Esports.
Razem z Brytyjczykiem wirtualne kółka w Melbourne wykręcał bramkarz Królewski – Thibaut Courtois. Dobrze bawili się też byli kierowcy F1 Stoffel Vandoorne i Esteban Gutierrez.
Już w niedzielę kolejny taki wyścig. Tym razem w Bahrajnie. Norris już zapowiedział swój udział. Courtois ma nawet nakłonić kolegów z boiska z Realu Madryt, by również dołączyli do gry.
Założyciele platformy nie chcą zarabiać na koronawirusie, ale starają się ludziom dostarczyć jak najwięcej rozrywki. Pierwszy wyścig śledziło 170 tysięcy osób. – W tych okolicznościach rozumiemy, że to nie jest najlepszy czas, żeby się cieszyć. Ale nasza filozofia jest taka, że kiedy wszycy są w dołku, chcemy zrobić dobre show – mówi Jamie Maclaurin, jeden z założycieli Veloce Esports.
To nie pierwszy raz, kiedy kierowcy Formuły 1 ścigają się z kibicami. Nawet Max Verstappen uczestniczył w wirtualnych wyścigach. Część z zawodników F1 nawet chętnie konwersuje z rywalami przez internet.
– Max podchodzi do tego: wszytko albo nic. A w naszej filozofii nie należy brać tego zbyt poważnie. Lando podchodzi do tego w stylu "bawmy się dobrze, integrujmy się z fanami i zobaczmy, co się zdarzy" – opowiada Maclaurin.
Udział w Grand Prix Bahrajnu zapowiedział też znany... golfista Ian Pulter.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.