Niektóre kraje pogodziły się już z losem i podjęły decyzję o anulowaniu sezonu. W Hiszpanii – jednym z państw najbardziej dotkniętych epidemią koronawirusa COVID-19 – nadal wierzą jednak, że sezon da się dokończyć. Rozważane są trzy scenariusze, a każdy zakłada potężne straty dla klubów i piłkarzy.
UEFA namawia europejskie kluby, by nie odwoływały rozgrywek i nadal cierpliwie czekały na rozwój sytuacji. Tak jest w Hiszpanii. "Marca" relacjonuje kolejne spotkanie piłkarskich decydentów, na którym rozważano trzy opcje: normalne dokończenie sezonu, gdy tylko będzie to możliwe, dogranie, ale za zamkniętymi drzwiami, i trzeci – rzeczywiste anulowanie rozgrywek.
Każdy zakłada straty finansowe, których już nie da się nadrobić. Pierwszy oczywiście najmniejsze. Ale nawet gdyby sezon udało się wznowić i dokończyć z kibicami na trybunach, kluby i tak stracą 156 milionów euro, głównie z praw telewizyjnych. Piłkarze w tym przypadku muszą się liczyć z obcięciem pensji o ponad 77 milionów.
Druga opcja – bardziej realna – zakłada już stratę ponad 303 milionów euro (w tym 140 mln pensji), bo oprócz strat za opóźnienie rozgrywek doszedłby brak wpływów z tzw. dnia meczowego.
Przy tej opcji nadal obstają władze La Liga, RFEF, czyli hiszpańska federacja, i AFE, czyli związek zawodowy piłkarzy. Jego prezes David Aganzo na bieżąco rozmawia z kapitanami i wicekapitanami wszystkich klubów na temat obniżenia pensji. Dla niektórych obcięcie 50 procent pensji to za dużo, za to inni zgodzili się nawet na większe straty.
Aganzo podkreśla, że duże poświęcenie ze strony piłkarzy jest niezbędne, jeśli chce się uniknąć zwolnień pracowników innych działów przez kluby.
Jest jeszcze trzeci scenariusz, czyli anulowanie sezonu. Oznaczałby on stratę rzędu prawie miliarda euro (956,6 mln). Do klubów przede wszystkim nie trafiłyby pieniądze z kolejnej transzy od telewizji (479,7 mln), ale też premie od UEFA (182,6) i od sponsorów (147,4). W każdym przypadku najbardziej ucierpieliby ci, którzy w normalnych okolicznościach kasują najwięcej, czyli giganci grający nadal w Lidze Mistrzów: Barcelona, Real i Atletico.
Na razie Aganzo i szef ligi Javier Tebas zapewniają, że wszyscy uzbroili się w cierpliwość i czekają na dalszy rozwój sytuacji, a najważniejsze dla każdego jest zdowie i bezpieczeństwo piłkarzy i kibiców w kraju, w którym koronawirus doprowadził do śmierci ponad 10 tysięcy osób.
17:00
Rayo Vallecano
19:30
Real Oviedo
15:00
Getafe CF
17:30
Sevilla FC
19:30
Atletico Madryt
19:00
Real Betis
19:00
Osasuna
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1024 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.