| Piłka ręczna / ORLEN Superliga
Energa MKS Kalisz w biało-czerwonych barwach. Zarówno w zespole piłkarzy ręcznych grających w PGNiG Superlidze, jak i w występującej w Lidze Siatkówki Kobiet drużynie nie będzie zawodników i zawodniczek z zagranicy. Dotyczy to także sztabu szkoleniowego, co oznacza koniec współpracy z trenerem Patrikiem Liljestrandem, który znalazł już w Polsce nowego pracodawcę. Opracowana strategia działania na nowy sezon ma pomóc w przetrwaniu kryzysu wywołanego epidemią koronawirusa.
Nowy plan działania klubu z Kalisza ma przynieść spore oszczędności. Opłaty transferowe do zagranicznych federacji sięgają często 25-30 tysięcy złotych za jednego zawodnika, a w drużynie piłkarzy ręcznych było ich kilku. Ważne role odgrywali Białorusini: Kirył Kniaziew, Dzianis Krycki i Mykola Maliarewicz. Zespół prowadził z kolei Szwed Patrik Liljestrand, który porozumiał się już z innym klubem PGNiG Superligi, Grupą Azoty Tarnów.
– Budowanie zespołu to proces wielomiesięczny, zwłaszcza w przypadku dwóch sekcji w najwyższej klasie rozgrywkowej. Dla dobra polskiego sportu, polskich klubów oraz polskiej gospodarki powinniśmy wszyscy solidarnie ograniczyć udział obcokrajowców grających w naszej lidze.- wyjaśnia prezes Energa MKS-u Kalisz, Błażej Wojtyła. –Proces ten w naszym klubie będzie dotyczył również trenerów i członków sztabów szkoleniowych. Dzięki, kontraktowaniu samych Polek i Polaków, odchodzi sporo kosztów związanych z opłatami transferowymi, kosztami przelotów, wynajmem mieszkań czy ryzykiem związanym z różnicą w kursach walut. W dobie epidemii musimy być odpowiedzialni również za bezpieczeństwo zawodniczek i zawodników. Każde ograniczenie podróży zagranicznych ułatwi walkę z panującym wirusem. Poinformowaliśmy już wszystkich o naszych decyzjach, szukamy nowego szkoleniowca. Prowadzimy zaawansowane rozmowy z dwoma polskimi trenerami. Nazwisk nie mogę jeszcze zdradzić – mówi Błażej Wojtyła.
Oprócz transferowania polskich zawodników, klub z Kalisza nastawia się na współpracę z polskimi firmami, przy organizowaniu "życia" klubu. Ważna jest też współpraca z mniejszymi, lokalnymi firmami, czasem udzielającymi wsparcia finansowego, innym razem oferującymi wymianę barterową.
– Dzisiaj musimy zadbać o to, żeby pieniądze inwestowane w polski sport, często pochodzące z budżetów miast, spółek skarbu państwa trafiały z powrotem do polskiego budżetu. Obecnie współpraca, zarówno z firmami o ogólnopolskim zasięgu, jak i lokalnymi przedsiębiorcami jest kluczowa. Tak samo dla klubu, jak i samych firm. W obecnych czasach dbałość w doborze partnerów może okazać się jeszcze ważniejsza. Dzięki odpowiedniej współpracy możemy od nowa napędzić naszą gospodarkę, minimalizując efekty kryzysu, to od nas zależy, w jakiej sytuacji będziemy za kilka miesięcy – kontynuuje prezes Energi MKS-u Kalisz. –Jesteśmy w ciągłym kontakcie z dotychczasowymi partnerami, ale zamierzamy poszukać kolejnych możliwości do wartościowej współpracy, decydując się na współpracę wyłącznie z polskimi przedsiębiorstwami –podkreśla Wojtyła.
Prezes klubu nie obawia się o obniżenie poziomu sportowego. Jego zdaniem rezygnacja z zawodników z zagranicy wymusi na klubach większą pracę z młodzieżą, co w przyszłości zapewni wyższy poziom pretendentów do gry w reprezentacji. Dlatego w MKS-ie nadal dużą wagę będą przykładać do szkolenia dzieci i młodzieży.
W przyszłym sezonie szanse mają dostać młode siatkarki, wychowanki. Dotychczas świetnie radziły sobie w rozgrywkach juniorskich, wygrywając potrójne mistrzostwo Wielkopolski we wszystkich kategoriach wiekowych i będące w grze o medale mistrzostw Polski aż do momentu przerwania rozgrywek przez PZPS. Klub będzie chciał wykorzystać ten potencjał.
Następne
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.