Kto żyw zapewnia, że widział serial "The Last Dance". Dla twórców to nagroda. Dzieło – znakomite. Warto zwrócić uwagę, że historia Michaela Jordana musiała trafić na platformę streamingową, by wszyscy zauważyli jakie to dobre. Gdy wcześniej emitowaliśmy w TVP Sport podobny, trzyodcinkowy film o Celtics i Lakers, szumu nie było. Choć wiadomo, że Jordan minął się w drzwiach do sławy z Larrym Birdem i Magikiem Johnsonem. Chciał im dorównać, o czym sam mówił. I zrobił to, być może z naddatkiem.
"Ostatni taniec" pojawił się w obiegu w szczycie sezonu odgrzewanych kotletów. Wszyscy raczą widownię archiwaliami ale nie każde archiwalia są przyrządzone tak smakowicie jak wyjątki z historii NBA.
To dlatego, że archiwa amerykańskie w porównaniu z naszymi są jak Rów Mariański przy rowie z wodą. Pomysły, by nakręcić coś podobnego w Polsce albo w Europie, mają wątłe podstawy. Szatnie zespołów w Ameryce od dawna są dla dziennikarzy otwarte. U nas były to, a gdzieniegdzie są, święte rewiry. Można wejść tylko jak nikogo nie ma.
Czytaj także: Polska Liga Koszykówki wróci jeszcze w sierpniu
Da się czy nie da – kwestia sporna choć nie najważniejsza. Podstawowe pytanie o głównego bohatera brzmi: był czy nie był łajdakiem (bad guy)? I gdzie leży granica łajdactwa w przypadku jednostek wybitnych? Jordan (a z nim inni wielcy) chciał wygrywać ale nie wygrał wszystkiego. W tym sensie, że były mecze i sezony ewidentnie słabsze. To, co wygrał, wygrał jako część zespołu (poza konkursami wsadów). W filmie występuje jako brat-łata ochroniarzy, pracowników klubu czy wiernych fanów. Drugie, gorsze oblicze, zostawia dla kolegów. Jeśli coś mu nie pasuje – potrafi dać w mordę.
Gdyby nie filmy takie jak ten, pomniki Jordana można by tylko okadzać. A że film powstał, warto spytać po latach co było większe: mistrzowski skład Chicago Bulls, jego twórca – wykpiwany przez koszykarzy menedżer Jerry Krause czy Michael Jordan? Gdyby chodziło o tenis czy bieg na 100 metrów, sprawa byłaby łatwiejsza. Ale to basket, piękny bo drużynowy.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.