| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
W związku z wybuchem pandemii koronawirusa, rozgrywki Ekstraklasy zostały zawieszone na ponad dwa miesiące. Ta przerwa dotkliwa jest dla klubów przede wszystkim z ekonomicznego punktu widzenia. O stracie aż 12 milionów złotych opowiedział w rozmowie z "Przeglądem Sportowym" prezes Lecha Poznań, Karol Klimczak.
Ostatni mecz PKO Ekstraklasy został rozegrany 9 marca, teraz wiemy już ża rywalizacja powróci w ostatni weekend maja. Choć zawodnicy znów będą walczyli o ligowe punkty, to kibice tych spotkań nie obejrzą – a to oznacza dla klubów duże straty finansowe.
– Pod względem frekwencji byliśmy w lidze w ostatnich latach na przemian z Legią na pierwszym, drugim miejscu. Jedynie ostatni sezon z uwagi na słabsze wyniki sportowe mieliśmy gorszy, wtedy wypadliśmy poza podium też jeśli chodzi o frekwencję. W sezonie zarabiamy na dniach meczowych około 15 milionów złotych. Sezon mamy dokończyć bez publiczności, a taka sytuacja może potrwać nawet i do końca grudnia. To około 12 milionów złotych strat dla Lecha – zdradził Klimczak "Przeglądowi Sportowemu".
Dużą stratę klub odnotował między innymi na polu działań reklamowych.
– Sprzedajemy reklamy, działania reklamowe, kampanie marketingowe. Dziś w tej sprzedaży mamy ubytek około dwóch milionów złotych. Normalnie zarabiamy na reklamach 13 milionów, teraz 11. Nie ma widzów, nie ma band, akcji marketingowych związanych z ogrywaniem meczu – dodał.
Pomocni w tej sytuacji okazali się kibice, którzy zostali poproszeni o niezwracanie biletów. – Wielu z nich zadeklarowało, że nie zwróci biletu, który będzie mogło wykorzystać w przyszłości na kolejny mecz z Legią. Ale części zwróciliśmy pieniądze, to 300-400 tysięcy złotych. Realnie uzyskaliśmy sprzedaż na poziomie 1,1 miliona – podsumował.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.