Przed startem sezonu Rafał Gikiewicz celował w osiem czystych kont. Wydawało się to wówczas abstrakcją, ale Polak zrealizował już 75 procent celu. O poprawę statystyk w niedzielę będzie jednak trudno, bowiem stanie oko w oko z Robertem Lewandowskim.
Union Berlin sensacyjnie awansował do Bundesligi, ale właściwie od początku było jasne, że główny cel stołecznych to wywalczenie utrzymania. Piłkarze Ursa Fischera byli przygotowanie na ciężkie boje i wydawało się, że "Gikiego" czeka trudny czas – obfitujący w regularne wyciąganie piłki z bramki. I choć Union ma jedną z gorszych defensyw w lidze i stracił 41 goli w 25 meczach, to były zawodnik Śląska Wrocław ma prawo być z siebie zadowolony.
Latem bramkarz odważnie zapowiadał, że marzy o aż ośmiu spotkaniach "na zero z tyłu". Mało kto wówczas traktował te zapowiedzi poważnie, ale na dziewięć kolejek przed końcem brakuje mu już tylko dwóch spotkań bez straty bramki, by dopiąć celu.
Gikiewicz jest w tym sezonie w fantastycznej formie, co doceniają również media i pokazują statystyki. Polak odbił aż 94 strzały, co daje mu drugie miejsce w zestawieniu. Pierwszy w klasyfikacji jest Yann Sommer z Borussii Moenchengladbach (97), zaś na trzeciej pozycji plasuje się Rune Jarstein z Herthy BSC (83).
Tak znakomita dyspozycja odbija się również na ocenach. Gikiewicz może pochwalić się średnią not 2.98 od "Kickera" (skala od 6 do 1, przy czym 1 to klasa światowa), co daje mu wysokie 16. miejsce w lidze. Lepszych piłkarzy jest zatem niewielu, a wśród nich choćby Joshua Kimmich, Jadon Sancho czy Robert Lewandowski.
Z tym ostatnim "Giki" zmierzy się już w niedzielę. Jego Union postara się powstrzymać rozpędzonych Bawarczyków w wyścigu o mistrzostwo kraju.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.