Nie będzie po wznowieniu sezonu Formuły 1 potrzeby odwoływania wyścigu w sytuacji, gdyby nawet w padoku stwierdzono przypadek koronawirusa – uważa szef komisji medycznej Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) Gerard Saillant.
Profesor nauk medycznych, główny lekarz francuskich reprezentacji olimpijskich w 1984, 1988 i 1992 roku jest przekonany, że gdyby wiedza, jaką dzisiaj ma środowisko medyczne na temat Covid-19, była już taka sama przed marcowym Grand Prix Australii, wyścigu wcale nie trzeba by odwołać.
– Dzisiaj jeden stwierdzony przypadek zakażenia, czy nawet ich dziesięć nie będzie miało wpływu na przebieg rywalizacji sportowej. Mamy wypracowane takie procedury, które wykluczają możliwość zakażenia. Oczywiście pod warunkiem, że będą przez wszystkich przestrzegane – powiedział Saillant cytowany przez portale motoryzacyjne.
W Australii na dwie godziny przed startem pierwszego wyścigu sezonu 2020, gdy ujawniono pozytywny wynik testu na COVID-19 u jednego z mechaników ekipy McLarena, organizatorzy i FIA, po konsultacji z promotorem F1 Liberty Media, zdecydowali odwołać wyścig.
– Teraz sytuacja będzie zupełnie inna. Mamy opracowany plan stworzenia na każdym torze w padoku biosfery obejmującej wszystkich uczestników. Przed startem wszyscy przejadą kwarantanny i dwu lub nawet trzykrotne testy na obecność Covid-19. Później takie osoby będą pod bardzo ścisłą kontrolą, praktycznie nie będzie możliwości, aby zetknęły się z osobą zarażoną. Taka specjalna ścieżka postępowania, o ile nie zostaną zlekceważone wszystkie rygorystyczne zalecenia, musi dać efekt – wyjaśnił szef komisji medycznej FIA w wywiadzie dla Sky Sports F1.
Saillant zastrzegł kilkakrotnie, że warunkiem powodzenia jest przekonanie wszystkich zainteresowanych do ścisłego przestrzegania zaleceń FIA. – Gdyby jednak stało się coś nieprzewidzianego, to konsekwencje sportowe i medialne mogą rzeczywiście być bardzo poważne. Dlatego decyzja dotycząca wznowienia rywalizacji jest bardzo, bardzo trudna i odpowiedzialna – przyznał Saillant.
Prezydent FIA Jean Todt dodał, że trzeba zrobić wszystko, aby uniknąć powtórzenia eskalacji wydarzeń w Australii. – Chcemy mieć pewność, że nie napotkamy kolejnej nieprzewidzianej sytuacji – powiedział.
Todt dodał, że eksperci FIA i Liberty Media nadal pracują nad propozycją rozpoczęcia sezonu wyścigami w dniach 5 i 12 lipca o Grand Prix Austrii na Red Bull Ringu.
Z powodu pandemii koronawirusa sezon Formuły 1 jeszcze się nie rozpoczął. Z pierwszych dziesięciu wyścigów trzy definitywnie odwołano (Australia, Monako i Francja), a siedem przełożono na czas nieokreślony (Bahrajn, Chiny, Wietnam, Holandia, Hiszpania, Azerbejdżan i Kanada).
Władze F1 zapowiadają, że nowy kalendarz wyścigów zostanie przedstawiony w czerwcu.
W tym roku kierowcą testowym w sponsorowanym przez PKN Orlen teamie Alfa Romeo ma być Robert Kubica.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.