Koronawirus wywarł ogromny wpływ na europejski futbol. Mając na względzie zdrowie zawodników przedwcześnie zakończono chociażby rozgrywki Ligue 1. Teraz kluby zmagają się z poważnymi problemami finansowymi. Jak donoszą francuskie media cztery z nich – Girondins de Bordeaux, AS Saint-Etienne, Lille i Olympique Marsylia – stoją na skraju bankructwa. W ratowaniu sytuacji może nie pomóc nawet ponad dwustu milionowa pożyczka udzielona całej lidze.
Czytaj też: Szansa dla Marsylii? Szejk chce kupić klub
Na taką pomoc zdecydowała się bowiem Ligue de Football Professionnel (LFP), która zarządza Ligue 1. Jak podał "Mediapart" ponad dwieście milionów euro miałoby zrekompensować klubom straty wywołane przedwczesnym odwołaniem rozgrywek. Ostatnie mecze w lidze francuskiej rozegrano na początku marca.
Z tego powodu główny nadawca nie zgodził się na wypłacenie pełnej kwoty należnej z tytułu praw telewizyjnych. Na zeszłotygodniowym spotkaniu LFP wyliczyła, że straty dla klubów opiewać będą na 224,5 miliona euro. Stąd też zdecydowała się udzielić lidze pożyczkę.
Według raportu opublikowanego przez "Mediapart" taka suma może jednak nie wystarczyć. Założeniem pożyczki nie jest bowiem zniwelowanie skutków pandemii, a jedynie uzupełnienie braku wpływów z praw telewizyjnych.
Dlatego też najwięcej pieniędzy dostaną te kluby, których mecze najczęściej transmitowano. Największym beneficjentem zostanie więc Paris Saint-Germain, które nie ma problemów finansowych. Jest jednym z zaledwie trzech francuskich klubów, które przez koronawirusa nie popadły w poważne tarapaty.
Poza trzema szczęśliwcami reszta drużyn Ligue 1 znajduje się przez pandemię na minusie. Co więcej, jak podaje "Mediapart" cztery zespoły będą pod kreską nawet po wypłaceniu pożyczki przez LFP. Według nieoficjalnych doniesień są to potęgi francuskiej piłki.
Z problemami zmagać się mają bowiem Girondins Bordeaux, AS Saint-Etienne, Lille i Olympique Marsylia. Utytułowane zespoły mają znajdować się na skraju bankructwa. Problemy wywołane przez światową epidemię tylko pogorszyły ich dotychczasową sytuację.
Pożyczka mająca na celu niwelowanie strat dotyczących wpływów z praw telewizyjnych nie będzie dla nich wystarczająca. Te straciły przez pandemię także przychody z merchandisingu, biletów i dni meczowych oraz reklam. Nie pomogło im nawet obniżenie płac piłkarzy.
Jednym z wyjść ratunkowych może być sprzedaż zawodników. Przez załamanie rynku spaść mogą jednak kwoty transferów, więc zespoły nie zarobią na swoich najlepszych graczach tyle, ile mogłyby przed pandemią.
Ponad dwieście milionów euro wpompowane w kluby ligi francuskiej może więc nie wystarczyć, by uratować te najbardziej cierpiące zespoły. Z mapy piłkarskiej Francji mogą więc zniknąć potęgi, które łącznie wygrywały ligę 31 razy.
1 - 3
FC Metz
1 - 1
Reims
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.