Według niemieckich mediów Dawid Kownacki był w tym sezonie jednym z najsłabszych zawodników Bundesligi. Świadczyły o tym przede wszystkim kiepskie liczby – w osiemnastu meczach nie strzelił gola ani nie asystował. W zatarciu złego wrażenia z początku rozgrywek Polakowi przeszkodziła kontuzja kolana. Teraz wraca do zdrowia i postara się udowodnić, że oceny dziennikarzy nie miały odzwierciedlenia w rzeczywistości.
Będzie chciał też pokazać, że nie przytłoczyła go presja. Przechodząc do Fortuny Duesseldorf Kownacki został najdroższym zawodnikiem w historii klubu. Przed transferem definitywnym, będąc jedynie wypożyczonym z Sampdorii Genua, w Bundeslidze radził sobie nad wyraz dobrze. Szczególnie w końcówce sezonu 2018/19, gdy w dziesięciu meczach zdobył cztery bramki.
Mimo nie najlepszej postawy w jesiennych meczach, Fortuna zdecydowała się na poważny krok. Wykupiła Kownackiego za 7,5 miliona euro, licząc na renesans jego formy. Bramek i asyst wciąż jednak brakowało. Kontuzja kolana, której Polak nabawił się na początku lutego, miała wykluczyć go z gry do końca sezonu. I pozbawić szans na boiskową rehabilitację. Przerwa spowodowana pandemią koronawirusa zmieniła jednak bieg wydarzeń.
Wraz z końcem maja Kownacki zaczął wracać do zdrowia. Jego rekonwalescencja zbiegła się w czasie z powrotem przerwanej na ponad dwa miesiące Bundesligi. Według nowego trenera klubu, Uwe Roeslera, Polak mógł znaleźć się w kadrze już na derbowe starcie z FC Koeln. Finalnie nie został jednak wybrany na to spotkanie.
Kownackiemu z pewnością zależy na szybkim powrocie do gry. Wszak pod wodzą nowego szkoleniowca rozegrał tylko jeden mecz. Na początku lutego wszedł na dwadzieścia minut z Eintrachtem Frankfurt. Później pauzował ze względu na uraz.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (955 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.