Williams, jeden z najbardziej utytułowanych zespołów w historii Formuły 1, zamierza sprzedać swoje udziału. Claire Williams, szefowa teamu, w barwach którego jeździł rok temu Robert Kubica, uważa, że to dobra decyzja.
Dwa minione sezony były bardzo trudne dla Williamsa. Stajnia może się poszczycić dziewięcioma tytułami konstruktorów i siedmioma kierowców, a w 2018 i 2019 roku zajmowała ostatnie miejsce w klasyfikacji zespołów. Sukcesem stały się jakiekolwiek punkty. Rok temu jeden jedyny wywalczył Robert Kubica.
Williams stracił 13 milionów funtów w zeszłym roku, a kryzys spowodowany pandemią koronawirusa nie pomaga. W związku z tym zespół założony przez Franka Williamsa chce sprzedać swoje udziały.
Córka założyciela, Claire Williams, która przejęła obowiązki ojca, nie czuje żadnych obaw przed takim krokiem. – Jestem pewna, że znajdziemy inwestycje, których potrzebujemy. Podejmujemy decyzję o przyjęciu zewnętrznych inwestycji, aby pomóc sobie osiągnąć to, czego chcemy, pomóc wypełnić wszystkie plany i jechać jeszcze dalej. To jak najbardziej odpowiedni moment w historii Williamsa, żeby to zrobić – mówi.
– Marka Williamsa ma ogromną wartość. Jest kochana przez fanów zarówno w F1, jak i poza nią i myślę, że coś znaczy. Jestem pewna, że każdy inwestor ją rozpozna – dodaje Claire Williams.
Po słabszych sezonach Williams odbudował się w 2014 roku i zajął trzecie miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Rok później powtórzył ten wynik. Kolejne dwa lata to dwa piąte miejsce, ale już sezony 2018 i 2019 były zdecydowanie słabsze. W minionym roku Williams zdołał zdobyć zaledwie punkt.
– Mamy za sobą dwa nieudane lata. Każdemu zespołowi mogą się przydarzyć i liczy się to, co zrobisz w ich wyniku i czego się nauczysz z błędów, aby się podnieść. Mówienie, że Williams jest na pochyłej w dłuższym czasie to prawdopodobnie przesada albo błędne stwierdzenie – przekonuje szefowa zespołu.
Williams, podobnie jak inne teamy, czeka już na powrót Formuły 1. Pierwszy wyścig zostanie rozegrany 5 lipca w Austrii.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.