Koronawirus to doskonały moment na rankingi, zestawienia i klasyfikacje. Z tego założenia wyszli dziennikarze brytyjskiego portalu "Football365.com", którzy wskazali dziesięciu najbardziej niedocenianych piłkarzy w historii. Znalazł się w niej Robert Lewandowski. Za ciosem stworzona została dziesiątka najbardziej przecenianych piłkarzy. Nie ma wśród nich Polaków, ale są sensacje.
Kontrowersji w zestawieniu dziennikarzy angielskiego portalu nie brakuje. Zaczynają się one już od dziesiątego miejsca. Znajduje się na nim Hulk, Brazylijczyk, który w swojej karierze występował choćby w FC Porto czy Zenicie Sankt Petersburg jak dotąd zdobył aż dwadzieścia trofeów, kilkukrotnie wygrywając ligę rosyjską i portugalską. Teraz odcina kupony w Chinach, gdzie inkasuje wielkie pieniądze. Jeśli wynika to z przereklamowania, czapki z głów. Tak przekuć swój potencjał na gotówkę.
Kolejnym z nominowanych do niechlubnej dziesiątki jest pierwszy Japończyk w Serie A, Hidetoshi Nakata. Reprezentant Kraju Kwitnącej Wiśni wielkiej i zawrotnej kariery nie zrobił, lecz został nominowany przez Pele do najlepszej setki piłkarzy wszech czasów w 2004 roku. Często był też wykorzystywany w reklamach najlepszych sportowych firm odzieżowych. Efekt to przyniosło – azjatycki rynek zbytu stał się jeszcze bardziej przyjazny dla Nike’a.
Najdroższy piłkarz świata, Neymar zajął siódme miejsce. Ponoć jest się wartym, ile za ciebie dają, lecz 222 miliony były grubą przesadą. Brazylijczyk, choć świetnym piłkarzem jest, częściej kojarzony jest z symulkami, aniżeli wielkimi występami. O dobrych meczach w wykonaniu szóstego w rankingu Philippe Coutinho też zdążyliśmy już zapomnieć. Skrojony na miarę Liverpoolu piłkarz po przejściu do Barcelony stał się cieniem samego siebie, a wypożyczenie do Bayernu nie poprawiło jego pozycji. Co więcej, zespół Juergena Kloppa bez Coutinho w składzie osiągnął większe sukcesy, niż z nim. Przypadek?
W porównaniu do powyższych nazwisk, miejsce piąte może nieco zaskakiwać. Na pewno wybór Giorgiego Kinkladze nie spodoba się fanom Manchesteru City, w którym występował w latach 1995-1998. Mimo relegacji Obywateli ich najlepszy zawodnik postanowił zostać w drużynie, co jeszcze bardziej spotęgowało sentyment wśród kibiców. Dalsza kariera Gruzina nie była jednak zbyt udana. Był on rezerwowym w Ajaksie Amsterdam, grał też w Derby County, ale nigdy nie dorównał występom w City.
�� Giorgi Kinkladze turns 46 today.
— Sporting Life Football (@SportingLifeFC) July 5, 2019
�� Name a player with a more cultured left foot...#MCFC #dcfc pic.twitter.com/LneCdFwc2P
On This Day in 1️⃣9️⃣9️⃣7️⃣, Brazil’s Roberto Carlos scored on a free kick that defied physics ����
— EURORIVALS GH (@EurorivalsGh) June 4, 2020
He bent the ball around the wall ⚽️
Absolute Staggering.�� pic.twitter.com/kZx3lVjCI0
Johann Cruyff nazywał go najlepszym piłkarzem świata, został zawodnikiem sezonu 1998/99 w Anglii, lecz nie wystarczyło to do znalezienia się poza listą najbardziej przereklamowanych graczy w historii. David Ginola zajął drugie miejsce w niechlubnym rankingu. Ofensywny pomocnik uznawany był za wirtuoza piłki nożnej, lecz nie przynosiło to wielkich liczb. Dla przykładu w siedem lat Francuz zdobył tylko 21 goli i zaliczył 42 asysty. Wszystko w 195 występach w Premier League. Ktoś nie docenił tu technicznych graczy.
𝕊 𝕆 𝕃 𝕆 special from David Ginola 🤩#GoalOfTheDay pic.twitter.com/tYrleT2ZSS
— Premier League (@premierleague) April 26, 2020
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.