Czy brak kibiców na trybunach wpłynie na zachowanie sędziów? To jedno z pierwszych pytań, które nasuwa się w czasach futbolu na pustych stadionach. Dziennikarze "El Mundo Deportivo" postanowili to sprawdzić, a wyniki ich wyliczeń są niezwykle ciekawe.
Primera Division wraca do gry już 11 czerwca. Mecze będą rozgrywane codziennie, przy pustych trybunach. Wobec tego, dziennikarze hiszpańskiego "El Mundo Deportivo" sprawdzili jak nieobecność kibiców wpływa na decyzje sędziów i w ogóle wyniki spotkań. Pod lupę wzięli Bundesligę – pierwszą z najlepszych europejskich lig, która wznowiła grę po przerwie spodowanej pandemią.
Dotychczas rozegrano 46 meczów Bundesligi po restarcie – 5 kolejek po 9 meczów i 1 zaległe spotkanie. Gospodarze wygrali tylko 10 z nich (22 procent)! Za to goście – aż 22 (48 procent). 14 razy padł remis (30 procent).
Jak widać, własne boisko przestało być jakimkolwiek atutem, bo najczęściej padającym wynikiem jest wygrana gości.
Czy przy pustych trybunach sędziowie również zachowują się inaczej? Na to wygląda. Hiszpanie przyjrzeli się wszystkim meczom 1. i 2. Bundesligi. Jak wyliczyli, bez presji kibiców odgwizdano o 12 procent mniej fauli na gospodarzach (w porównaniu do okresu przed przerwą) i pokazano im aż o 35 procent więcej żółtych kartek.
"Wyniki były do przewidzenia. Nie ma protestów, gwizdów, poczucia złości i strachu. Sędziowie mogą 'gwizdać to, co widzą'. Przez to gospodarze częściej tracą. Zobaczymy, czy podobnie będzie w La Liga" – podsumowuje autor tekstu, Xavier Bosch.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.