| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Polski Związek Piłki Nożnej analizuje sytuację związaną z powrotem kibiców w miniony weekend na stadiony ekstraklasy oraz dwóch niższych lig – powiedział rzecznik prasowy federacji Jakub Kwiatkowski. Nie na wszystkich obiektach fani zachowali odpowiedni dystans między sobą.
W miniony weekend – po raz pierwszy od czasu wznowienia sezonu po przerwie spowodowanej koronawirusem – kibice mogli obejrzeć z trybun mecze piłkarskiej ekstraklasy oraz 1. i 2. ligi.
Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów, z uwagi na bezpieczeństwo na razie możliwe jest wypełnienie "nie więcej niż 25 procent liczby miejsc przewidzianych dla publiczności".
Podczas większości meczów frekwencja wynosiła mniej niż 1/4 pojemności stadionów, ale nie na każdym obiekcie kibice zachowali wymaganą bezpieczną odległość. Wprawdzie na początku spotkania zajmowali wyznaczone wcześniej miejsca, jednak zdarzało się, że już w trakcie meczu podchodzili bliżej siebie. Na przykład – co widać również w przekazach telewizyjnych – można było mieć zastrzeżenia w przypadku meczu w Warszawie, gdzie prowadząca w ekstraklasie Legia grała w niedzielę ze Śląskiem Wrocław (2:0).
–To była pierwsza od dawna kolejka z udziałem kibiców. Patrzymy, co wydarzyło się na stadionach. Mamy swoje spostrzeżenia, będziemy to analizować – powiedział Jakub Kwiatkowski. Na razie za wcześnie jednak na ewentualne decyzje. –Jesteśmy w kontakcie z Ekstraklasą S.A. i administracją państwową. Jak wspomniałem, to była pierwsza taka kolejka, przyglądamy się sytuacji, również w pierwszej i drugiej lidze – dodał rzecznik prasowy PZPN.
W Ekstraklasie S.A., czyli spółce prowadzącej rozgrywki najwyższej klasy, organem dyscyplinarnym jest Komisja Ligi, natomiast PZPN (tamtejsza Komisja Dyscyplinarna) może nakładać ewentualne kary w przypadku klubów 1. i 2. ligi. Następna seria meczów ekstraklasy (32. kolejka) będzie rozgrywana już od wtorku do czwartku.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.