Baraże interkontynentalne oraz losowanie grup turnieju finałowego piłkarskich mistrzostw świata w Katarze odbędą się w czerwcu 2022 roku, czyli dwa miesiące później niż pierwotnie planowano – postanowiła w czwartek Rada FIFA.
W dwóch parach barażowych wystąpią drużyny z Azji, Oceanii, Ameryki Południowej oraz strefy CONCACAF (Ameryka Północna, Środkowa i Karaiby). Będą walczyć o dwa ostatnie z 32 miejsc na mundial w Katarze, który rozegrany zostanie od 21 listopada do 18 grudnia 2022.
Przed tygodniem UEFA poinformowała jak będą wyglądać europejskie eliminacje MŚ 2022. W pięciu grupach rywalizować będzie po pięć drużyn, a w pozostałych pięciu – po sześć. Ich zwycięzcy awansują bezpośrednio do mundialu.
Dziesięć zespołów z drugich lokat w grupach plus dwa najlepsze z Ligi Narodów UEFA 2021, które nie wywalczą wcześniej kwalifikacji, w marcu 2022 utworzą trzy "ścieżki" barażowe, które wyłonią trzech kolejnych uczestników mistrzostw świata.
Termin losowania eliminacji katarskiego mundialu nie został jeszcze ustalony. Wiadomo, że poprzedzi je podział wszystkich reprezentacji na sześć koszyków na podstawie aktualnego rankingu FIFA.
Rada FIFA podjęła w czwartek kilka innych decyzji: wybrała gospodarza MŚ kobiet w 2023 roku – Australię i Nową Zelandię, a także ogłosiła uruchomienie funduszu pomocy krajowym federacjom w wysokości 1,5 miliarda dolarów w formie dotacji i pożyczek.
Ponadto Rada FIFA zatwierdziła nowy turniej panarabski, który odbędzie się w Katarze w grudniu 2021 roku, z udziałem 22 drużyn, ale bez gwiazd z lig europejskich. Impreza ma być próbą generalną przed mundialem 2022.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.