| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Legia Warszawa została mistrzem Polski. Tytuł wrócił do stolicy, choć to nie koniec, a początek drogi. Teraz drużynę czekają zmiany, chociaż będzie to ewolucja, a nie rewolucja.
Legia zdominowała rywalizację o mistrzostwo Polski – zapewniła sobie tytuł w spotkaniu 35. kolejki PKO Ekstraklasy. Mistrzostwo po roku przerwy wróciło do stolicy, ale to dopiero początek drogi. Aleksandar Vuković osiągnął cel, ale wkrótce czekają go kolejne wyzwania: walka o grę w europejskich pucharach, kolejny sezon rywalizacji w lidze. Żeby stołeczny klub stał się mocniejszy, dojdzie do ewolucji, ale nie do rewolucji. Ta była już rok temu, zapoczątkowano wymianę składu, co ostatecznie dało tytuł.
Przez całe okno transferowe pod lupą będzie Michał Karbownik. Jego odejście może elektryzować, bo prawdopodobny jest rekord transferowy PKO Ekstraklasy. Legia chciałby zarobić na młodzieżowcu nawet dziesięć milionów euro. Piłkarzem interesują się europejscy giganci, ale czy do sprzedaży ostatecznie dojdzie? Na razie nikt tego nie wie.
Pewne zainteresowanie na rynku transferowym budzi także Mateusz Wieteska. Obrońca był obserwowany choćby przez kluby z Championship. W przeszłości ofertę składało Dynamo Kijów. Nie można też wykluczyć, że mistrzostwo ściągnie do Warszawy inne kluby zainteresowane wyróżniającymi się zawodnikami. Domagoj Antolić już od zimy jest obserwowany przez kluby z Turcji. W przeszłości była mowa o Sivassporze, ostatnio w jego kontekście przewijała się nazwa Trabzonsporu.
Najbliższe tygodnie wyjaśnią także sytuacje graczy, których przyszłość nie jest pewna. Przede wszystkim mowa o Luisie Rochy. Portugalczykowi kontrakt wygaśnie wraz z zakończeniem rozgrywek. Do tej pory nie zanosiło się na ofertę nowej umowy. Być może jego sytuację zmieni niezła gra w ostatnich meczach sezonu. Pod znakiem zapytania są też losy Williama Remy’ego. Francuzem interesuje się kazachska FK Astana. Defensor od dawna ma problem z regularną grą przy Łazienkowskiej, ale jednocześnie wygodnie mu w Warszawie. O skali zadowolenia świadczyć może fakt, że mając w przeszłości propozycję z Championship, Remy nie był skory z niej skorzystać.
Mladenović będzie stanowił interesującą alternatywę dla Karbownika (o ile zostanie). Nawet jeśli obaj gracze będą w kadrze, to mogą wspólnie wybiegać na boisko. Młodzieżowiec może też grać na prawej stronie defensywy, co czynił w ostatnich meczach sezonu. Tam rywalizować o miejsce w składzie może Paweł Stolarski. Kłopotem Legii na kolejne miesiące będzie brak Marko Vesovicia, który zerwane więzadło będzie leczył przez kilka miesięcy. Przez podobny czas z gry będzie wyłączony Vamara Sanogo. Legia zmagała się ostatnio z falą kontuzji. Poza wspomnianą dwójką, na dłużej wyłączony został też Jose Kante, bez którego legioniści kończyli sezon.
Możliwe, że Legia będzie sondowała rynek wśród defensorów i spróbuje skorzystać z kolejnej okazji pokroju Mladenovicia. Nie jest to jednak przesądzone. Wiele może zależeć od sytuacji z ewentualnymi transferami wychodzącymi. Przy Łazienkowskiej trwają za to poszukiwania skrzydłowego. Trener Vuković chce mieć większe pole manewru w ofensywie. W kontekście warszawian pada nazwisko Damjana Bohara, ale to mało realny ruch latem, bo kwota nie będzie opłacalna. Legia musiałaby zapłacić około miliona euro. Realne jest, że gracz mający występować na skrzydle, trafi do stolicy z innego kraju. Mocno monitorowano choćby rynek portugalski.
Być może Legia rozejrzy się także za napastnikiem. Wobec urazów Kante i Sanogo, pole manewru zamyka się na Tomasie Pekharcie oraz młodym Macieju Rosołku. To niezłe karty na PKO Ekstraklasę, ale gdy rozgrywka przeniesie się do Europy, to wiele innych klubów może mieć lepsze opcje. Wojskowi chcąc grać w Lidze Europy czy Mistrzów, muszą wzmocnić swój atak.
Po zakończeniu sezonu, legionistów będzie czekało od siedmiu do dziesięciu dni urlopów. Legia grę w Polsce rozpocznie 8, 9 lub 10 sierpnia, kiedy wystąpi w meczu o Superpuchar.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (982 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.