Na liście właścicieli klubów NBA widnieje obecnie tylko jeden były koszykarz – Michael Jordan. Wkrótce do legendy Chicago Bulls może dołączyć, przynajmniej pośrednio, Kevin Garnett. Na sprzedaż wystawiono Minnesota Timberwolves, a były skrzydłowy klubu i jego najlepszy zawodnik w historii chciałby przejąć zespół.
Obecnym właścicielem Timberwolves jest Glen Taylor. Biznesmen pozyskał klub 26 lat temu za 88 milionów dolarów. Teraz wartość Minnesoty jest wyceniana na 1,25 miliarda. Sprzedaż klubu za taką kwotę nie oznaczałaby jednak rekordu NBA, bo w ostatnich latach za większe pieniądze sprzedawano Los Angeles Clippers, Houston Rockets i Brooklyn Nets (rekordowe 2,3 miliarda). Każdy z tych zespołów jest jednak ulokowany na tak zwanym "dużym rynku", a do takich nie należy Minneapolis.
Minnesota to klub, z którym Garnett jest najbardziej związany. To tam skrzydłowy rozpoczynał profesjonalną karierę i choć tytuł mistrzowski zdobył dopiero z Boston Celtics w 2008 roku, to właśnie w Timberwolves stał się legendą. Teraz chce przejąć zespół, ale jeśli ma dogadać się z Taylorem, będzie potrzebować odpowiednich inwestorów. Według "Bleacher Report" tę rolę może odegrać firma The Raine Group.
1,25 miliarda dolarów nie jest kwotą, która byłaby w zasięgu tego koszykarza. Zapłacenie takich pieniędzy za zespół byłoby ryzykowne nawet dla Jordana, bo musiałby wykorzystać większość z ponad dwumiliardowego majątku. Kiedy "Jego Powietrzność" w 2010 roku pozyskiwał większościowy pakiet w Hornets, zapłacił "tylko" 180 milionów dolarów. Obecnie pozyskanie klubu za takie pieniądze nie jest możliwe.
Plany Garnetta nie są niczym nowym. Zawodnik jeszcze w trakcie koszykarskiej kariery miał rozmawiać na ten temat z Flipem Saundersem, czyli byłym trenerem Minnesoty (zmarł w 2015 roku). Według amerykańskich mediów Taylor dostał już ofertę sprzedaży klubu za miliard dolarów, ostatecznie jej jednak nie przyjął, ponieważ odda zespół tylko jeśli pozostanie w Minneapolis. W innym wypadku bardzo możliwe, że doszłoby do przeniesienia na przykład do Seattle – to jeden z najbardziej chłonnych rynków w USA, a od lat nie udało się zapełnić pustki po SuperSonics.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.