Choć koszykarze Dallas Mavericks odpadli w pierwszej rundzie play off NBA z Los Angeles Clippers (2-4), to komentatorzy, trenerzy i zawodnicy chwalą lidera drużyny z Teksasu, 21-letniego Słoweńca Lukę Doncica. Porównania do największych gwiazd NBA nie są na wyrost.
Między innymi do słynnego gracza Boston Celtics Larry'ego Birda, czy lidera Los Angeles Lakers LeBrona Jamesa.
Doncić w play off uzyskiwał średnio 31 pkt, 9,8 zbiórek i 8,7 asyst.
– Nie porównujcie go do nikogo. On pisze własną historię – powiedział z kolei właściciel Mavericks Mark Cuban. W jego słowach jest wiele racji, bo Słoweniec zrobił furorę w World Disney pod Orlando, gdzie 30 lipca wznowiono sezon.
Najbardziej spektakularny występ zanotował w czwartym meczu z Clippers, jedną z ekip uważanych za faworyta rywalizacji. Uzyskał 43 punkty, 17 zbiórek i 13 asyst, a w dodatku trafił zwycięski rzut równo z syreną kończącą dogrywkę (135:133), co pozwoliło Dallas na doprowadzenie do remisu 2-2.
Takie osiągnięcie daje mu miejsce wśród największych gwiazd NBA. Stał się zaledwie trzecim zawodnikiem w historii ligi, który w meczu play off skompletował triple-double z co najmniej 40 punktami, 15 zbiórkami i 10 asystami. Wcześniej udało się to tylko legendom: Oscarowi Robertsonowi i Charlesowi Barkleyowi.
To dopiero drugi sezon Doncicia za oceanem. W minionym uzyskiwał średnio 21,2 punktu, 7,8 zb. oraz 6 as. i zdobył nagrodę dla najlepszego debiutanta. Wcześniej w Europie sięgnął z Realem Madryt po mistrzostwo Euroligi (2018, został MVP turnieju finałowego) i trzy tytuły w lidze hiszpańskiej.
Jego geniusz zabłysnął też podczas mistrzostw Europy, gdy poprowadził Słowenię, jako 18-latek, do złotego medalu i został wybrany do pierwszej piątki turnieju.
Nic więc dziwnego, że jego szkoleniowiec w Dallas Rick Carlisle porównał go do takich graczy-legend NBA jak Bird, Michael Jordan i Magic Johnson.
BAAAAAANG! LUKA IS CLUTCH pic.twitter.com/WEmGZaPKLU
— Dallas Mavericks (@dallasmavs) August 23, 2020
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.