| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Choć wychowankowie Lecha Poznań cieszą się ogromnym zainteresowaniem na rynku transferowym, to pozostaną w klubie. Taką informację w "Magazynie Sportowym" Radia RDC przekazał dyrektor sportowy Kolejorza Tomasz Rząsa.
– Zakończyliśmy sprzedaż. Zapotrzebowanie na naszych wychowanków jest olbrzymie. Dostaliśmy mnóstwo pytań o Jakuba Modera, Tymoteusza Puchacza, Jakuba Kamińskiego czy Filipa Marchwińskiego. Pojawili się nawet zainteresowani sprowadzeniem Filipa Szymczaka, który przecież dopiero wchodzi do pierwszego zespołu – mówił Rząsa w rozmowie z Tomaszem Sokołowskim i Jackiem Bednarzem.
– To my decydujemy jednak, który z naszych wychowanków jest gotowy do wyjazdu. Robert Gumny czy Kamil Jóźwiak mogli być sprzedani. To zawodnicy, którzy swoje umiejętności potwierdzili w kilku sezonach w Lechu. Zagrali pewnie sto spotkań w ekstraklasie i trafili do reprezentacji Polski – dodawał.
– Sprzedaż wiąże się ze sporą odpowiedzialnością. My, jako klub, musimy dbać o to, by odchodzący od nas piłkarze byli w pełni przygotowani do wyjazdu. Przykłady sprzedawanych wcześniej graczy – Dawida Kownackiego, Tomasza Kędziory, Jana Bednarka czy Karola Linettego – tylko w tym pomagają. Zagraniczne zespoły wiedzą, że sięgając po piłkarza z Lecha Poznań dostają niemal gotowy produkt. Dlatego też jesteśmy wiarygodnym kontrahentem na rynku transferowym – mówił były reprezentant Polski.
Rząsa poruszył jednak nie tylko temat sprzedaży, ale i zakupów. Jego zdaniem, po ostatnich transferach, kadra Lecha nie potrzebuje kolejnych wzmocnień. Nawet na pozycji bramkarza. – Filip Bednarek pokazał w meczu pucharowym, że możemy na niego liczyć. Oprócz świetnych interwencji, takich jak w Sztokholmie, możemy na niego liczyć też w rozegraniu piłki. Zapewnia nam płynność. Oczywiście, miał swoje problemy przy stałych fragmentach gry, ale pracujemy nad poprawą w tym aspekcie – mówił były piłkarz Feyenoordu Rotterdam.
– Nie zapominajmy, że Bednarek był ściągany do rywalizacji z Mickeyem van der Hartem. Kontuzja Holendra w półfinale Pucharu Polski z Lechią Gdańsk zmusiła nas do zakupu kolejnego bramkarza – Marko Malenicy. Na ten moment to Bednarek wygrywa rywalizację – powiedział, kończąc temat zakupu kolejnego golkipera.
Rząsa odniósł się także do problemów środkowych obrońców. – Gramy bardzo ofensywny, otwarty futbol. To wymaga odwagi, ale i organizacji. Otwieramy się bardzo mocno i formacje są ustawione wysoko. Wiąże się to z dużym ryzykiem, bo zostawiamy za sobą sporo miejsca. Nasi stoperzy nierzadko ustawieni są tuż przy linii środkowej. Gdy piłka leci za plecy, muszą szybko wracać. Dlatego też nie mogą być wolni. Djordje Crnomarković jest jednym z najszybszych piłkarzy w zespole. Nie upatrywałbym słabości akurat w tej formacji – mówił.
– Naszym problemem są stałe fragmenty gry. Straciliśmy siedem bramek, siedem właśnie po takich atakach – cztery z rzutów rożnych i trzy po karnych – dodał, powracając niejako do tematu błędów Bednarka.
Dyrektor sportowy Kolejorza nawiązał także do zbliżających się derbów Poznania z Wartą, poprzedzających bój z Apollonem w Lidze Europy. – Zainteresowanie derbami jest olbrzymie. Gdybyśmy mogli sprzedać więcej biletów, to z pewnością w niedzielę mielibyśmy komplet na stadionie. Musimy jednak pamiętać, że mecz z Wartą odbędzie się tuż przed czwartkowym meczem eliminacyjnym. Trener będzie musiał zastanowić się nad ustawieniem zespołu – mówił.
– Być może skorzysta więc z graczy, którzy w Sztokholmie zagrali krócej. Takich jak Filip Marchwiński, Michał Skóraś czy Mohammad Awad. Może sięgnie też po nowych zawodników – Nikę Kaczarawę i Wasyla Krawcia. Mamy też sporo wychowanków, którzy mogą przydać się w rotacji. Odpowiedni wybór składu będzie najważniejszym zadaniem sztabu szkoleniowego w najbliższych dniach – zakończył.
Lech Poznań z Wartą Poznań zagra w niedzielę 20 września, a cztery dni później, na Cyprze, zmierzy się z Apollonem.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.