Niespełna cztery doby pozostały do zakończenia okna transferowego w Niemczech. Kadra Bayernu Monachium wciąż jest jednak niezwykle wąska i szefowie muszą uwijać się, by rzutem na taśmę stworzyć głębię składu.
Pięć trofeów na przestrzeni kilkunastu tygodni zdobyła drużyna Hansiego Flicka. To sukces tyleż spektakularny, co niespodziewany, bo przecież jeszcze jesienią Bawarczycy byli w kryzysie, zmieniali trenera i nie mieli pomysłu na to, kto na stałe powinien zastąpić Niko Kovaca. Flick odnalazł się jednak w tej roli fantastycznie, odmienił zespół, ale pytanie, czy sukcesy jego zawodników nie uśpiły kierownictwa. Już w momencie, gdy Bawarczycy sięgali po Ligę Mistrzów, pod znakiem zapytania stała przyszłość kilku piłkarzy i jasnym stało się, że konieczne będą wzmocnienia.
Od tamtego czasu monachijczycy pozyskali trzeciego bramkarza Alexandera Nuebela z Schalke, kontuzjowanego na razie nastolatka Tanguya Kouassiego oraz prawdziwą gwiazdę, czyli Leroya Sane. Równolegle stracili jednak nieocenionych zmienników w osobach Ivana Perisicia, Philippe Coutinho, Alvaro Odriozoli oraz gwiazdę i mózg drugiej linii – Thiago Alcantarę. Tym samym, jak policzył "Bild", obecnie w kadrze Bayernu jest ledwie 14 piłkarzy, którzy udowadniali już klasę na poziomie międzynarodowym. To Neuer, Pavard, Alaba, Boateng, Suwle, Davies, Hernandez, Goretzka, Kimmich, Müller, Gnabry, Sane, Coman i Lewandowski.
Niemieccy dziennikarze obliczyli również, że Bawarczycy na przestrzeni 254 dni mają do rozegrania aż 57 spotkań o stawkę. Daje to mecze rozgrywane średnio co 4,5 dnia, co przy tak wąskiej kadrze wydaje się być zadaniem arcytrudnym. Wystarczy zresztą spojrzeć na początek sezonu w wykonaniu tej drużyny i mecz z Hoffenheim, który nastąpił pół tygodnia po meczu z Sevillą. Monachijczycy, wycieńczeni do granic możliwości, polegli z ligowym rywalem aż 1:4.
Przed szefami Bayernu bardzo trudne zadanie. Zdaniem "Bilda" chcieliby ściągnąć do zespołu napastnika, skrzydłowego, "szóstkę" oraz prawego obrońcę. Środki na to mają, ale czasu już coraz mniej. Okno transferowe w Niemczech kończy się w niedzielę, a żaden z potencjalnych transferów nie jest nawet na etapie dopinania szczegółów. Co więcej – wśród spekulacji przewija się zaskakująco niewiele nazwisk, jedynym z nich jest tylko to Andreja Kramaricia ze wspomnianego Hoffenheim...
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (982 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.