Cristiano Ronaldo świetnie odnajduje się nie tylko na boisku, ale i w mediach społecznościowych. Jego konto na Instagramie obserwuje ponad dwieście milionów ludzi. Ogromna popularność przekłada się na wartość marketingową gwiazdora Juventusu. Ten, za jeden wpis, może zarobić nawet trzy miliony złotych.
Tak przynajmniej wartość postów Portugalczyka wycenia ranking HopperHQ. Według jego wyliczeń każdy z wpisów CR7 wart jest 889 tysięcy dolarów. Tyle bowiem musiałby zapłacić potencjalny sponsor, gdyby chciał zareklamować się na profilu piłkarza.
Cristiano Ronaldo, do ogromnej pensji w Juventusie i kontraktów reklamowych, dorzuca więc trzecią odnogę – zarobki wynikające z działalności w mediach społecznościowych. A te są naprawdę olbrzymie.
Wartość wpisów Portugalczyka, liderującego w zestawieniu, jest o niemal dwieście tysięcy dolarów wyższa niż tych publikowanych przez drugiego Neymara i trzeciego Leo Messiego. Choć Ronaldo dystansuje swoich konkurentów z Ameryki Południowej, to cała trójka wyraźnie prowadzi w rankingu.
Czwarty David Beckham może liczyć bowiem na niespełna 350 tysięcy dolarów za jeden post. Podobnie zresztą jak LeBron James czy gwiazda indyjskiego krykieta Virat Kohli. Pierwszą dziesiątkę zestawienia zamykają Ronaldinho, Gareth Bale, Zlatan Ibrahimović i Mohamed Salah. Ostatni z nich za jeden wpis może zarobić "zaledwie" 180 tysięcy dolarów.
Cristiano Ronaldo jest też jedynym piłkarzem, który może realnie konkurować z gwiazdami show biznesu. Według wyliczeń HopperHQ na najwyższe stawki za publikację posta może liczyć były wrestler Dwayne "The Rock" Johnson. Wartość jego wpisu wyceniana jest na milion dolarów. Podobnej kwoty może zażądać także druga w zestawieniu Kylie Jenner. CR7 jest trzeci.