Czas na UFC. Droga Mateusza Gamrota do największej organizacji MMA na świecie
Mateusz Gamrot jest gotowy na debiut w UFC (fot. Getty Images)
Adrian Bolechowicz
Sobotni debiut Mateusza Gamrota w szeregach organizacji UFC to obecnie jedno z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń w polskim MMA. Zanim "Gamer" trafił do najlepszej ligi świata rywalizował na zapaśniczej macie, a następnie zdominował zmagania na krajowej scenie mieszanych sztuk walki.
Gamrot chwalony w USA. "Będzie w ścisłej czołówce UFC"
Początki sportowej kariery Mateusza Gamrota
Zawodnik pochodzący z Kudowy Zdrój rozpoczął swoją przygodę ze sportami walki w 2002 roku, zaczynając od zapasów. W tej formule "Gamer" stoczył ponad 300 pojedynków, występując m.in. na imprezach rangi mistrzostw świata i Europy. Kolejnym etapem w karierze Gamrota były treningi mieszanych sztuk walki pod okiem Andrzeja Kościelskiego – trenera w klubie Ankos MMA Poznań. W 2012 r. fighter zdobył złoty medal na amatorskich mistrzostwach MMA Starego Kontynentu, wygrywając wszystkie walki w kategorii do 71 kg. W tym samym roku zawodnik zadebiutował również w zawodowych startach. Po trzech wygranych z rzędu odniesionych na galach XFS – Night of Champions utalentowany zapaśnik związał się kontraktem z Konfrontacją Sztuk Walki.
Dominacja Gamrota w KSW
W największej polskiej organizacji MMA poznaniak zadebiutował w 2013 roku, mierząc się z Mateuszem Zawadzkim na gali KSW 23. Przyszły czempion federacji wykorzystał swoje przygotowanie zapaśnicze, dominując rywala w tej płaszczyźnie. "Gamer" był nie do zatrzymania przez rywali w kolejnych sześciu pojedynkach, pokonując m.in. weterana polskiej sceny MMA Łukasza Chlewickiego. Postawa poznańskiego fightera w klatce KSW pozwoliła mu stanąć przed szansą zdobycia tytułu mistrza kategorii lekkiej. Rywalem Gamrota na KSW 35 był wówczas wysoko sklasyfikowany w europejskich rankingach Francuz Mansour Barnaoui. "Afro-Samurai" był faworytem tego zestawienia, jednak niepokonany Polak nic sobie z tego nie robił. Kluczem do zwycięstwa ponowie okazały się jego umiejętności zapaśnicze. Po trzech rundach mistrzowskiego starcia sędziowie jednomyślnie orzekli wygraną "Gamera", który tym samym rozpoczął swoje panowanie w dywizji lekkiej.
Trylogia z Normanem Parke'em
Trzykrotnie rywalem Mateusza Gamrota w klatce KSW był Norman Parke. Reprezentant Irlandii Północnej po raz pierwszy napsuł czempionowi krwi na gali KSW 39: Colosseum na Stadionie Narodowym. Fighterzy zadbali o emocje jeszcze przed pierwszym gongiem. Nie brakowało szumnych zapowiedzi zarówno z jednej, jak i drugiej strony. Ostatecznie walkę na punkty wygrał Gamrot, jednak wielu ekspertów podkreślało dobrą dyspozycję pretendenta, który jako jeden z nielicznych rywali "Gamera" nawiązał z nim równorzędną rywalizację. Co więcej, niektórzy obserwatorzy i kibice wskazywali, że to właśnie "Stormin" był górą w tym pojedynku. Na konferencji prasowej po zakończeniu gali Parke apelował o rewanż, do którego ostatecznie doszło na Wyspach Brytyjskich. – Zabiorę go na głęboką wodę i pokonam – zapewniał pretendent.
Drugie starcie pomiędzy tymi zawodnikami zostało jednak uznane za nierozstrzygnięte wskutek nieintencjonalnego faulu ze strony mistrza. Decyzja lekarza, który nie dopuścił "Stormina" do dalszej walki, jeszcze bardziej zaogniła atmosferę towarzyszącą tej rywalizacji. Do ostatecznej rozgrywki obydwaj fighterzy przystąpili na lipcowej gali KSW 53. Wówczas polski mistrz nie pozostawił żadnych złudzeń rywalowi. Co ciekawe, to nie zapasy okazały się główną bronią czempiona, lecz kombinacje kickbokserskie, którymi konsekwentnie rozbijał przeciwnika. Po niespełna trzech rundach dominacji Gamrota medycy zdecydowali się przerwać pojedynek ze względu na fatalny stan Normana Parke'a.
Mateusz Gamrot – podwójny mistrz
Na gali KSW 46 w Gliwicach Gamrot stanął przed historyczną szansą zdobycia drugiego tytułu czempiona Konfrontacji Sztuk Walki, tym razem w wadze piórkowej. Poznaniak mógł być pierwszym fighterem w historii KSW, który będzie dzierżył dwa pasy mistrzowskie w tym samym czasie. Jego przeciwnikiem w tej rozgrywce był reprezentant Japonii Kleber Koike Erbst, nazywany nad Wisłą "artystą parteru". Polak ponownie potwierdził swoje umiejętności i po 5-rundowej batalii uniósł w górę drugi pas mistrzowski.
Po raz ostatni w klatce KSW zawodnik klubu Czerwony Smok Poznań zameldował się w sierpniu na gali oznaczonej numerem 54. W głównej walce wieczoru "Gamer" nie zachwycił, lecz mimo to pokonał na punkty Mariana Ziółkowskiego i pozostał niepokonany w zawodowych startach.
Polak rozpocznie rywalizację w UFC, mając na swoim koncie siedemnaście zawodowych walk, z których dziewięć zakończył przed czasem. Czy uda mu się zachować nieskazitelny rekord w organizacji Dany White’a? Pierwszy sprawdzian umiejętności Polaka już w sobotę.
John Terry chwali Polaka. Widzi go w Premier League
Jakub Kłyszejko
Do góry
Szanujemy Twoją prywatność
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na
korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych,
dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz
na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską
S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”),
Zaufanych Partnerów z IAB* (982 firm)
oraz pozostałych
Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do
Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które
wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora
PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych
poszczególnych serwisów
zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii
takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii
umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług,
personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów
społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie
poszczególnych serwisów
na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i
identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach
Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP,
Zaufanych Partnerów z IAB
oraz pozostałych
Zaufanych Partnerów TVP
dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na
urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru
spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam,
tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych
treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania
badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i
ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i
usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania
i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia
dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania
automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Cele przetwarzania Twoich danych przez TVP S.A. w likwidacji są następujące:
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
Tworzenie profili w celu personalizacji treści
Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
Pomiar efektywności reklam
Pomiar efektywności treści
Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych
źródeł
Rozwój i ulepszanie usług
Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich
W ramach funkcji TVP S.A. w likwidacji może podejmować następujące
działania:
Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
Łączenie różnych urządzeń
Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz
pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
Tworzenie profili w celu personalizacji treści
Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
Pomiar efektywności reklam
Pomiar efektywności treści
Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych
źródeł
Rozwój i ulepszanie usług
Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich
W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz
Pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:
Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
Łączenie różnych urządzeń
Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
Użycie dokładnych danych geolokalizacyjnych
Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach
Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia,
wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia
skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub
Zaufanych Partnerów z IAB*
oraz pozostałych
Zaufanych Partnerów TVP
mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w
oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP
przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu
wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia
usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia
bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania
pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu.
Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics,
Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i
marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych
oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się
w
Polityce Prywatności.