Choć UEFA uznała Roberta Lewandowskiego za najlepszego piłkarza w Europie, to nie wszyscy zgodzili się z jej wyborem. Były gwiazdor FC Porto, Mario Jardel, stwierdził, że Polak nawet nie zbliżył się do jego osiągnięć. – Robiłem to co on przez siedem lat – powiedział.
Brazylijczyk, który na przełomie wieków był najlepszym strzelcem w Europie, stwierdził, że Lewandowskiemu sporo do niego brakuje. – Nie jesteśmy podobni. Ja przeszedłem do historii. Byłem unikalny. I mówię to z pokorą. Lewandowski jest piłkarzem, który strzeli 45 do 60 goli w ciągu roku. Ja robiłem to przez siedem lat z rzędu – powiedział w rozmowie z portugalskim dziennikiem "Record" dwukrotny zdobywca "Złotego Buta".
W zeszłym sezonie Lewandowski zdobył 55 bramek w 47 meczach, a przed dwoma laty trafił czterdzieści razy w 47 spotkaniach. Dla Mario Jardela to jednak za mało. – Gdybym grał dziś, moja wartość rynkowa wahałaby się pomiędzy sto a dwieście milionów euro – mówił. Lewandowski, według portalu transfermarkt.de, wyceniany jest na sześćdziesiąt milionów euro. Najdroższy na świecie Kylian Mbappe wart jest za to 180 milionów. Mniej więcej tyle, ile według Jardela byłby wart on sam.
Choć byłemu reprezentantowi Brazylii nie brakuje pewności siebie, to jego osądy wydają się być mocno przesadzone. Tym bardziej, że opiera je głównie na rekordach bramkowych z ligi portugalskiej i tureckiej. Dla FC Porto strzelił 130 goli w 125 meczach, dla Galatasaray 22 w 24 spotkaniach, a dla Sportingu Lizbona 53 w 49 starciach.
Gdy zdecydował się zweryfikować swoje umiejętności na wyższym poziomie, było już na to za późno. W Premier League zadebiutował mając trzydzieści lat. Mniej, niż aktualnie Lewandowski. Na Wyspach Brytyjskich Brazylijczyk jednak nie porwał tłumów. Nie sprawdził się też w reprezentacji Brazylii. W dziesięciu meczach strzelił tylko jednego gola.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.