W świecie MMA, w którym rolę niekwestionowanego lidera zajmuje UFC, inne organizacje muszą robić wszystko, by walczyć o pozycję drugiej siły. PFL (Professional Fighters League) znalazła swój sposób, by wyróżnić się na mapie mieszanych sztuk walki. Zaledwie dwa lata wystarczyły, by udowodnić, że format sezonów takiego jak w NFL czy NBA, może z powodzeniem sprawdzić się także w MMA. I chociaż pandemia koronawirusa spowolniła PFL bardziej niż konkurencję, dyrektor generalny organizacji, Pete Murray, w rozmowie z TVPSPORT.PL przekonuje, że to tylko drobna przeszkoda na drodze do dalszej ekspansji.
Nawiązanie do NFL czy NBA nie bierze się znikąd. Zanim zaczął dowodzić PFL, Murray ponad 13 lat związany był z największą ligą sportową Stanów Zjednoczonych, pracując nad globalną ekspansją marki i pozyskiwaniu partnerów z całego świata. Jako wiceprezydent Under Armour odpowiadał za marketing i współpracował z takimi gwiazdami jak Steph Curry. – To cenne doświadczenie, które dało mi fundamenty niezbędne do budowy nowej ligi sportowej – stwierdził w rozmowie z TVPSPORT.PL.
Utworzona w połowie 2017 roku PFL nie wzięła się znikąd. Jej poprzedniczką było World Series of Fighting, pod której szyldem w ciągu pięciu lat zorganizowała 35 gal. Nowi inwestorzy i pomysł na reorganizację doprowadził nie tylko do zmiany szyldu, ale i formatu. –Z całym szacunkiem dla WSOF i tego, co moi partnerzy osiągnęli w ramach tej organizacji, ale dostrzegliśmy szansę na pokazanie MMA w inny sposób, co miało też przyczynić się do rozwoju sportu – przekonuje Murray. – Upewniliśmy się, że mamy do tego odpowiedni zespół i narzędzia. Nasz zespół ma bogate doświadczenie związane nie tylko z MMA, ale także innymi dyscyplinami, światem mediów, technologii oraz rozrywki. Dało nam to szerszą perspektywę i pozwoliło osiągnąć sukces w ciągu zaledwie dwóch sezonów.
Wyświetl ten post na Instagramie.Bulldawg tenacity! @bulldawg155
Post udostępniony przez Professional Fighters League (@pflmma)
@FENmma była b. bliska dopięcia hitowej walki Mateusz Rębecki VS @MarcinHeld . Niestety @ProFightLeague nie wyraziła zgody na start zawodnika który jest na stypendium. Szanujemy ,ale szkoda.... Jak widać nasz Mistrz nie kalkuluje ,czuje się b.mocny 👊
— Paweł Jóźwiak 💯 🇵🇱 (@JozwiakPawe) May 16, 2020
Walczymy dalej #FEN28ppv
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.