W tym sezonie kibice skoków narciarskich okazji, by na żywo zobaczyć najlepszych zawodników na świecie, mogą mieć bardzo mało. Fanów na trybuny planują wpuścić Rosjanie. Już poinformowali, ilu widzów może obejrzeć zmagania w Niżnym Tagile.
Skoki mają ten sam problem co pozostałe sporty. Nazywa się oczywiście koronawirus. Z tego powodu bez udziału kibiców odbędzie się inauguracja w Wiśle. Nie inaczej ma być w Ruce, Engelbergu, Garmisch-Partenkirchen czy Titise-Neustadt.
Ale już w trzeci weekend sezonu, po zmaganiach w Wiśle i Ruce, w 5 i 6 grudnia, kibice mogą wrócić na trybuny. Organizatorzy zawodów w Niżnym Tagile planują wpuścić fanów.
– W tym momencie w regionie Swierdłowsk liczba kibiców jest ograniczona do 50 procent pojemności widowni dla zawodów na wolnym powietrzu. Z kolei te pod dachem muszą się odbywać bez udziału publiczności – tłumaczy w rozmowie z TVPSPORT.PL Andriej Kaszcza, przedstawiciel organizatorów jedynych konkursów Pucharu Świata w Rosji.
Aktualnie, każdego dnia pod skocznią w Niżnym Tagile mogłoby pojawić się 1000 osób. Na tyle pozwalają wytyczne. Oczywiście, nikt nie daje gwarancji, że pandemia ostatecznie nie pokrzyżuje szyków. – Nie wiemy, jak sytuacja z koronawirusem będzie wyglądała za półtora miesiąca. To tak jakby teraz przewidywać kurs dolara. Ale w tym momencie pracujemy tak, jakby kibice mieli wejść na trybuny. W przyszłym tygodniu zaczynamy sprzedaż biletów. Ceny to 50 rubli za dzień (0,60 euro) dla dzieci i seniorów oraz 250 rubli (2,80 euro) dla pozostałych kibiców – dodaje Kaszczew.
Na razie sytuacja w Niżnym Tagile jest dobra. Mowa o 350-tysięcznym mieście, a liczba zakażeń w porównaniu z danymi innych krajów i europejskich miast, wygląda korzystnie.
Liczba zakażeń w Niżnym Tagile w ostatnich dniach:
30.10.2020 – 39
31.10.2020 – 17
01.11.2020 – 24
02.11.2020 – 28
03.11.2020 – 15
04.11.2020 – 29
05.11.2020 – 27
Nic dziwnego, że takie dane skłoniły lokalne władze, by zezwolić na przeprowadzanie imprez z udziałem publiczności. To jednak nie oznacza, że w Niżnym Tagile nie będą obowiązywały żadne restrykcje. Skoczkowie muszą przejść badania na obecność koronawirusa najpóźniej na 72 godziny przed wylotem do Rosji. W samej Rosji zostaną poddani testom w dniu przyjazdu (cena jednego to 70 euro). Jeśli wymagają tego przepisy obowiązujące w poszczególnych krajach, zawodnicy mogą zrobić dodatkowy test na dwa-trzy dni przed wylotem. Poza tym, należy zakładać maseczkę w miejscach publicznych i zachowywać dystans społeczny.
Początek Pucharu Świata już za dwa tygodnie w Wiśle.
482.1
475.0
455.8
451.6
449.4
438.9
434.0
422.2
420.4
10
419.8
11
419.7
12
413.3
13
412.5
14
403.1
15
400.8
16
400.4
17
399.4
18
397.9
19
397.1
396.0
21
384.2
22
382.3
377.5
24
372.6
371.6
26
364.5
27
357.3
355.7
320.5
314.1
1
1749.3
2
1720.2
3
1707.2
4
1680.6
5
1673.1
6
1484.1
7
1458.0
8
1350.9
9
561.6
10
551.6
459.1
454.8
444.1
443.6
433.5
430.1
418.3
418.2
417.7
10
409.4
11
409.1
12
408.7
13
404.1
14
401.1
398.4
16
397.7
17
397.5
394.5
19
392.7
20
389.6
21
389.4
22
387.7
386.4
24
386.2
381.5
26
377.7
374.0
372.6
29
365.0
30
363.6
231.1
228.9
226.0
225.7
225.5
225.3
225.0
218.2
214.6
212.4
212.0
12
211.6
13
211.0
14
210.0
15
209.1
208.5
205.8
18
205.3
19
202.9
20
202.5
21
202.1
22
201.2
23
197.0
196.7
25
196.4
195.0
27
193.6
193.4
193.2
191.5
1
813.4
2
809.3
3
802.5
4
762.1
5
699.9
6
681.3
7
667.2
8
601.6
9
383.9
10
382.6
11
382.3
12
380.8
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (964 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.