Ciemno wszędzie, głucho wszędzie, Co to będzie, co to będzie? – mogą pytać kibice w kontekście mistrzostw świata w lotach. W minionych miesiącach w Słowenii zdecydowanie więcej pisano i mówiono o przygotowaniach organizatorów niż samych zawodników.
WYDARZENIE: loty w grudniu
Jeszcze nigdy w historii rywalizacja na mamucie nie była zaplanowana na tak wczesnym etapie sezonu. Po ledwie trzech weekendach najlepsi zawodnicy zawitają do Planicy i powalczą o medale mistrzostw świata w lotach. Pierwotnie zmagania planowano na marzec, ale pandemia pokrzyżowała założenia. Krzyżuje je dalej, bo wszystko wskazuje na to, że zawodów nie będą mogli obejrzeć fani.
Fama w środowisku niesie, że Słoweńcom bardzo zależało na tym, aby loty odbyły się jeszcze w 2020 roku – stąd tak nietypowy termin, który pozwoli im utrzymać w mocy podpisane umowy sponsorskie i telewizyjne. O zarobieniu na czempionacie nie będzie jednak mowy. Zabraknie wpływów z biletów, a dodatkowy koszt związany jest z instalacją tymczasowego sztucznego oświetlenia i przechowywaniem śniegu...
Grudzień, oświetlenie, 1000 osób (a najpewniej zero)... W tych MŚ wszystko będzie na opak. Brakuje tylko, żeby Janda wznowił karierę i zdobył złoto.#skijumpingfamily #skokitvp https://t.co/XEBmuhKZAW
— Mateusz Leleń (@LelenMat) October 19, 2020
Czas wolny
Kolejna piosenka Żigi Jelara trafiła do sieci. Tym razem to "Greva nad oblake" (po polsku "Idziemy ponad chmury"). Od lipca utwór zebrał niespełna 24 tysiące wyświetleń na YouTubie, a lektura komentarzy wskazuje, że sporo słuchaczy pochodziło z Polski.
Wyświetl ten post na Instagramie.Za zmerej. ���� #hvalavsemzavse ��: @zigaintihar @matjazocko
Post udostępniony przez Peter Prevc (@pprevc)
SŁOWEŃCY W ZAWODACH LATEM 2020
Słoweńcy znani są z tego, że bardzo rzadko opuszczają starty międzynarodowe. W 2020 deklarowali – jako jedyna z czołowych ekip – chęć wyjazdu na Grand Prix w Szczuczyńsku i Czajkowskim. Zawody jednak odwołano, a ekipie Gorazda Bertoncelja pozostały dwa weekendy w Wiśle.
Ich udział w Grand Prix na skoczni imienia Adama Małysza nie porywał. Najwięcej mówiło się nie o Peterze Prevcu i Timim Zajcu, ale o... Janie Bombku. Niespełna 19-letni zawodnik bardzo długo prowadził w prologu o puchar TVP Sport.
W przypadku Letniego Pucharu Kontynentalnego celny był dość jasny – zdobycie siódmego miejsca na pierwszy zimowy period Pucharu Świata. Dlatego na zawody "drugiej ligi" pofatygował się Anże Lanisek. Cel zrealizował, choć prezentował się słabiej niż Martin Hamann czy Sander Vossan Eriksen.
Jan Bombek stoi i stoi ���� Chyba sam nie spodziewał się, że tak długo będzie liderem �� #skokitvp #skijumpingfamily pic.twitter.com/utQ3VMewlv
— TVP SPORT (@sport_tvppl) August 21, 2020
LIDER
Co prawda oficjalne konto FIS, wskazuje tutaj Petera Prevca, ale wydaje się, że większe szanse na udaną zimę ma Timi Zajc. 20-latek zaliczył pięć startów w krajowych zawodach, z których wygrał cztery. Uwagę zwracają też niezwykle wysokie noty za styl – w tym aspekcie Słoweniec może gonić najlepszych, czyli Kamila Stocha i Stefana Krafta.
Zajc wyrasta na stylistę, ale chyba jeszcze bardziej na eksperta od sprzętu. W niemal każdej rozmowie podkreśla jak bardzo wyniki są dziś powiązane z kwestiami technologicznymi. To właśnie te względy miał spowodować jego kiepskie otwarcie zeszłej zimy. Teraz sytuacja ma się już jednak zmienić...
����Słoweński układ latem finalnie okazał się dosyć stabilny. #Zajc (tylko jedna przegrana), #Lanisek, #Jelar, #Justin i P.#Prevc to wydaje się pewniacy na #Wisła����. Mocną tendencję wzrostową pokazuje #Pavlovcic, a solidnie po kontuzji wrócił #Bartol��#skijumpingfamily pic.twitter.com/GXc9Ybwqbz
— localSJresults (@localSJresults) October 7, 2020
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.