Pandemia koronawirusa sprawiła, że piłkarski świat dotknął wstrząs ekonomiczny. Kluby i ligi straciły ważne źródło finansowania w postaci wpływów z dni meczowych, a to sprawiło, że ich funkcjonowanie stało się znacznie utrudnione. Takiej sytuacji nie uniknęła także La Liga, według jej prezesa Javiera Tebasa w hiszpańskiej kasie brakuje obecnie prawie 500 milionów, aby móć dokończyć sezon 2020/21.
Hiszpania była jednym z pierwszych państw w Europie, które zostały dotknięte przez pandemię koronawirusa w poważniejszym stopniu. Straty mocno odczuła liga piłkarska, a większość klubów było zmuszone do znaczącego obniżenia pensji piłkarzom. Takiej sytuacji nie uniknęły także największe firmy jak Real Madryt, FC Barcelona czy Atletico Madryt.
– W La Lidze poziom wydatków nadal jest o 500 milionów euro zbyt duży – powiedział Tebas. – Dzieje się tak, ponieważ kluby nie potrafią pozbyć się piłkarzy ze zbyt wysokimi kontraktami. Wszystkie starały się ograniczyć wydatki na pensje – tłumaczył prezesa La Ligi.
– Skoro zakładaliśmy, że 45 procent naszych wpływów będzie pochodzić z dni meczowych, ale ostatecznie ich nie uzyskamy, to znaczy, że kluby wydają o 500 milionów euro za dużo – stwierdził Hiszpan. – Niektórzy staną przed koniecznością kolejnej obniżki płac. Najbardziej dotknięte sytuacją w Hiszpanii są Valencia, Barcelona i Real – zaznaczył Tebas.
– W tych klubach nie mogli pozbyć się piłkarzy. Brakuje nam 490 milionów euro, aby dokończyć sezon i móc opłacić wydatki zespołów – podkreślił Tebas. – Tak nie jest jednak w wypadku każdego. Wyróżniliśmy siedemnaście drużyn, niektórym brakuje 100 milionów, innym trzech – stwierdził. – Valencia musi na przykład pozostać w Lidze Mistrzów i sprzedawać piłkarzy – dodał.
W ostatnich miesiącach Barcelona i Real nie dokonywały wielkich zakupów. W Katalonii w trakcie letniego okienka transferowego odeszło kilku doświadczonych piłkarzy z wysokimi pensjami jak na przykład Luis Suarez czy Arturo Vidal. Skład Królewskich z kolei nie uległ większym modyfikacjom.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.