| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Bartosz Kapustka ostatnimi meczami udowadnia, że plan jego powrotu do formy zaczyna działać. Nie pomogło to Legii Warszawa, która zremisowała z Piastem Gliwice, choć przełamała też jedną z serii trwającą od blisko 300 dni.
Legia Warszawa od dwóch lat nie wygrała z Piastem Gliwicem. Passa stołecznej drużyny nie została przerwana także w niedzielę. Poprzedni mistrz Polski grał przy Łazienkowskiej gorzej, ale zdołał zremisować 2:2 z obecnym czempionem kraju. Bardziej z punktu cieszyli się przyjezdni, co doskonale pokazały emocje na ławkach rezerwowych. W stolicy taki rezultat był rozczarowaniem, bo Wojskowi się rozkręcali i liczyli na piątą wygraną z rzędu. Nie zmienia to faktu, że Legia pod wodzą Czesława Michniewicza zmienia się i czyni progres.
W niedzielę Kapustka rozegrał najlepsze spotkanie w barwach Legii. Pomocnik strzelił pierwszego gola w barwach mistrzów Polski. Oddał pięć strzałów (trzy celne), a wygrał także większość pojedynków z przeciwnikami (16 na 23). Regularnie podłączał się do akcji ofensywnych, w których starał się napędzać akcje warszawian. Dodatkowo wymienił 60 podań, z których 46 trafiło do partnerów z zespołu. Statystyki sugerują, że Kapustka był najlepszym graczem na boisku. Jego InStat Index wyniósł 376. W ten sposób przebił Michała Karbownika (358) oraz Filipa Mladenovicia (345).
W rywalizacji z Piastem Kapustka przypomniał dobre chwile, które kibice mogą kojarzyć z czasów gry w kadrze czy Cracovii. Do stabilizacji jeszcze daleka droga, choć w niedzielę 23-latek zasugerował, że stać go na powrót do dyspozycji reprezentacyjnej. Nie jest tajemnicą, że plan na gracza jest prosty: piłkarz ma się odbudować, a Legia będzie chciała w przyszłości zarobić na kolejnej sprzedaży wychowanka Tarnovii Tarnów. Pewne jest, że każdy taki występ będzie rozbudzał nadzieje dotyczące pomocnika.
Legia Warszawa czeka na rzut karny w lidze już 294 dni.
— Marcin Łagowski (@MarcinLagowski) November 29, 2020
Ostatniego karnego dla Legii podyktował Bartosz Frankowski... który będzie sędzią w dzisiejszym meczu z Piastem #LEGPIA
Byli mistrzowie Polski z Gliwic nie byli w stanie wiele zdziałać pod bramką Artura Boruca. Trzy celne strzały wystarczyły Piastowi, by cieszyć się z dwóch goli. Statystyki pod każdym kątem pokazywały przewagę gospodarzy. Trzynaście uderzeń więcej. 11 – 1 w liczbie rzutów rożnych. Ponad dwieście podań więcej (566 – 350). Dodatkowo akcje warszawian były groźniejsze, co ukazywała statystyka xG (2,52 – 0,40). Piast nie stworzył sobie żadnej stuprocentowej okazji. Znacznie bliżej kolejnych goli byli Wojskowi, ale Plach nieźle radził sobie między słupkami.
Mecz nie na remis stał się spotkaniem, w którym padł wynik 2:2. Legia na własne życzenie wypuściła z rąk wygraną, choć prowadziła grę i długimi fragmentami kontrolowała boiskową sytuację. Pojedyncze sytuacje i zachowania (jak błąd Jędrzejczyka przy rzucie rożnym) decydowały, że Piast ostatecznie mógł cieszyć się z braku porażki w stolicy. Jedynym pozytywem dla ekipy Michniewicza jest fakt, że dostrzegalne jest coraz lepsze zgranie wśród pomocników. Wciąż dobre efekty przynosi także praca bocznych obrońców. Filip Mladenović oraz Josip Juranović znów nieźle spisali się, podłączając do akcji zaczepnych. To Serb odegrał wielką rolę przy akcji, którą bramką zakończył Kapustka.
Legia po remisie z Piastem musiała pogodzić się z utratą pierwszego miejsca w tabeli. Warszawianie będą mieli szansę znów walczyć o wygraną w sobotę (5.12), kiedy przy Łazienkowskiej pojawi się Lechia Gdańsk. Gliwiczan czekają zaś dwa mecze: najpierw ze Stalą Mielec (2.12) w Pucharze Polski, a następnie w PKO Ekstraklasie z Zagłębiem Lubin (6.12).
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.