Druga runda koszykarskiej Ligi Mistrzów FIBA z udziałem 16 uczestników będzie rozgrywana, podobnie jak sezon zasadniczy, w czterozespołowych grupach, a nie jak dotychczas systemem play-off – poinformowała Międzynarodowa Federacja Koszykówki.
Zmiana formatu rywalizacji podyktowana jest sytuacją epidemiologiczną w związku z koronawirusem, który nadal dezorganizuje nie tylko sportowe życie Europy.
W rozgrywkach trwającego sezonu zasadniczego występuje wicemistrz Polski Pszczółka Start Lublin (na razie rozegrał dwa mecze w gr. D, które przegrał). Ten etap toczy się w ośmiu czterozespołowych grupach (nie zaś czterech ośmiodrużynowych jak było w poprzednich sezonach) i ma potrwać do 20 stycznia.
Po dwie najlepsze ekipy z każdej z grup awansują do najlepszej 16. Nowe cztery grupy drugiej rundy LM FIBA zostaną stworzone w wyniku losowania, które ma się odbyć w lutym. Rywalizacja tego etapu powinna wystartować 2-3 marca.
Po sześciu spotkaniach systemem mecz i rewanż do turnieju finałowego Final Eight, który zaplanowano na pierwszy weekend maja, awans uzyskają po dwie czołowe drużyny. Finałowe turnieje LM FIBA toczyły się do tej pory w formacie czterech najlepszych zespołów (Final Four).
Sezon 2020/21 jest piątą edycją rozgrywek. Ostatnia była nietypowa – przerwana w marcu z powodu pandemii koronawirusa, została dokończona w październiku. Zwycięzcą turnieju Final Eight w Atenach został hiszpański San Pablo Burgos, który w finale pokonał gospodarza, drużynę AEK 85:74.
W poprzednich latach po puchar i nagrodę w wysokości miliona euro (od 2018 r.) sięgały: Iberostar Teneryfa (2017), AEK Ateny (2018) i Segafredo Virtus Bolonia (2019).
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.