Breakdance został nową dyscypliną olimpijską. Zadebiutuje na igrzyskach w Paryżu w 2024 roku. Thomas Bach poinformował o tym na konferencji prasowej.
W poniedziałkowy poranek rozpoczęła się sesja MKOl, podczas której miały zapaść decyzje odnośnie kształtu igrzysk w Paryżu (2024). Pierwsze ustalenia poznaliśmy już po kilku godzinach obrad. Thomas Bach przedstawił je na konferencji prasowej.
– breakdance nową dyscypliną olimpijską
Podczas przyszłorocznych igrzysk w Tokio pojawi się pięć nowych dyscyplin: skateboarding, wspinaczka sportowa, surfing, baseball oraz karate. Tylko trzy pierwsze z wymienionych pozostaną w programie olimpijskim cztery lata później. Dołączy do nich także breakdance.
Breakdance to, obok rapu, DJ-ingu i graffiti, jeden z czterech filarów kultury hip-hopowej. "Jego debiut na igrzyskach będzie takim przełomem, jakim w latach 70. byli pionierzy hip-hopu na amerykańskich ulicach" – napisało Associated Press.
– nastąpi pełne równouprawnienie
Podczas kolejnych igrzysk organizatorzy starali się zacierać różnice między rywalizacją mężczyzn i kobiet. Zawody w Paryżu mają być pierwszymi w historii, w których równouprawnienie będzie pełne. W strukturze uczestników znajdzie się po 50 proc. sportowców każdej płci.
– redukcja liczby uczestników
W Paryżu zobaczymy jednak mniej sportowców niż w Tokio. Thomas Bach poinformował, że MKOl zamierza ograniczyć liczbę miejsc do 10 500.
– mniej medali do rozdania
Będzie się to wiązało także z mniejszą liczbą konkurencji. Ucierpią na tym przede wszystkim podnoszenie ciężarów i boks. Pierwsza z dyscyplin w programie znajdzie się warunkowo (z powodu licznych naruszeń grozi jej całkowite usunięcie z rodziny olimpijskiej), a liczba konkurencji została zmniejszona do dziesięciu (w Tokio będzie ich 14). W drugiej natomiast liczba uczestników zostanie zmniejszona o 34 zawodników. W programie igrzysk zabraknie kilku innych znanych konkurencji – choćby chodu na 50km.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.